Ga naar inhoud

nameserver


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ben bezig een eigen server op te zetten. Apache geinstallerd. Typ ik naam in dan zie ik niets. Typ ik ummer in dan knalt site op scherm. Heb dus nu een nameserver nodig. (master, slave-1 en slave-2) Masternameserver-name, ben ik dat zelf ? Met eigen ip-adres ? Wie weet hoe dat snel en goed is te arrangeren ? opamax p.s.: ik hang aan kabel bij chello.
Link naar reactie
[quote:f3e50d3ee5="MrLeeJohn"]Kijk eens op de faq van Chello. Anders bel/mail ze... ik denk dat zij dat het beste voor jou kunnen regelen...[/quote:f3e50d3ee5] Ik zie de site van Chello bijna nooit. Heb ActiveX besturings.. uitgeschakeld en dan krijg je bij hen niet op het scherm. Zie dus ook geen faq van hen. Heb nu even ActiveX ingeschakeld gehad en dan nog was er weinig te zien. Toch een goed idee. Ik ga ze even bellen. Merci opamax
Link naar reactie
Heb inmiddels WEL procedure 'DHCP installeren' gevolgd. Maar nu blijft de bak na de reboot heel lang hangen na: 'Starting standard daemons: inetd cron sshd usbd sendmail' en daarna nog veeeeel langer na: Recovering vi editor sessions: Op dit punt hangt ie nu al ongeveer 45 minuten. Dat kan niet normaal zijn. Maar wat kan de oorzaak zijn ? opamax
Link naar reactie
[quote:395420c533="[DarthV]"]Nou snap ik waarom er nog steeds zoveel servers op het internet draaien die zo onveilig zijn als iets :lol: :lol: rtfm voor je start met het oprichten van een server.[/quote:395420c533] 1. Je mag toch niet verwachten dat iedereen meteen een expert is ? Dan moet je toch accepteren dat er 'stotteraars' tussen kunnen zitten ? 2. De server hangt helemaal niet aan internet !! Ben gewoon bezig die te installeren ennee.. als ik straks denk dat ik het kan, ja dan pas kom ik als 'stotteraar'. Duurt dus nog even. 3. Wat betekent rtfm ? opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...