Ga naar inhoud

lokaal aanmelden op w2k server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, ik heb net een nieuwe machine voorzien van w2k (alles standaard uit de doos gedaan) om eens te stoeien met rechten (zucht, daar gaan we weer). Vervolgens een OU aangemaakt op de machine, en hierin een gebruiker aangemaakt. Toen op de OU een hele rits beperkingen gelegd; gebruiker mag bijna niets meer. Maarrrrrrr ik heb géén machine aan het net hangen (op de server na natuurlijk) dus moet ik op de server zelf uitproberen wat er gebeurt als de gebruiker aanmeld. Ik heb dus eerst de gebruiker lid gemaakt van de Builtin groep administrators. De gebruiker kan aanmelden. Vervolgens dit administrator lidmaadschap verwijderd. Nu kan de gebruiker niet meer lokaal (dus op de server) aanmelden. Snap ik ook nog wel. Vervolgens het lokaal beveiligingsbeleid voor domeincontroler geopend, naar toewijzing van gebruikersrecht en bij Lokaal aanmelden de gebruiker toegevoegd. En je raad het al: dat werkt niet. Waarom? :cry: En zo blijven we lekker stoeien met rechten. Vraag ik me nog steeds af wat er gebeurt als ik een machine op het domein van deze server plaats, en als gebruiker aanmeld....wat denken jullie? Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...