Ga naar inhoud

welke eisen moet deze server aan voldoen


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil een server opzetten, nu heb ik een lijstje met eisen, aan welke eisen vinden jullie dat ik moet voldoen om alles goed te laten verlopen ik wil dingen kunnen downen met kazaa, ik wil de printer delen met de andere computer/laptop ik wil scanner kunnen bedienen. ik wil 24 per dag online zijn. ik wil mail binnenhalen, ook de naam@hotmail.com adressen in ms outlook express bestanden beheren met ftp server (programmatje ) bulletproof ftp server. in de toekomst php/asp enz pagina's kunnen installeren op de server en van het internet te bekijken. het scherm hoeft niet groot te zijn.(14 inch) geen brander/dvd/ hd 20 gig
Link naar reactie
[quote:8350fd1042="remon_loos"]de server is totaal niet belangrijk, er staat niets belangrijks op en heeft geen belangrijke functie[/quote:8350fd1042] Een server die geen belangrijke functie heeft? Waarom is het dan een server??? Het ligt er maar net aan wat je met die machine zelf wil doen. Als er verder helemaal niks mee gedaan wordt behalve Internet delen, dan heb je niet eens een server nodig. Dan is Windows 95 op een oude PC ook wel voldoende, maar als ik nu even van mijn server uit ga (Windows 2000 server, Exchange, ISA, Symantec Antivirus Enterprise edition), dan is een 500 MHz met 768 MB geheugen toch wel het minimum... Daarom zeg ik, wat wil je met die machine zelf gaan doen...
Link naar reactie
dit zijn mijn eisen ik wil dingen kunnen downen met kazaa, ik wil de printer delen met de andere computer/laptop ik wil scanner kunnen bedienen. ik wil 24 per dag online zijn. ik wil mail binnenhalen, ook de naam@hotmail.com adressen in ms outlook express bestanden beheren met ftp server (programmatje ) bulletproof ftp server. in de toekomst php/asp enz pagina's kunnen installeren op de server en van het internet te bekijken.
Link naar reactie
ik wil dingen kunnen downen met kazaa, [color=blue:be0b78dd64]geen server voor nodig[/color:be0b78dd64] ik wil de printer delen met de andere computer/laptop [color=blue:be0b78dd64]de computer waar de printer fysiek op aangesloten is, is in principe de server, dus een netwerk maken[/color:be0b78dd64] ik wil scanner kunnen bedienen. [color=blue:be0b78dd64]tja, een scanner kun je vaak niet delen[/color:be0b78dd64] ik wil 24 per dag online zijn. [color=blue:be0b78dd64]heeft niets met een server te maken[/color:be0b78dd64] ik wil mail binnenhalen, ook de naam@hotmail.com adressen in ms outlook express [color=blue:be0b78dd64]heeft niets met een server te maken[/color:be0b78dd64] bestanden beheren met ftp server (programmatje ) bulletproof ftp server. [color=blue:be0b78dd64]je geeft het antwoord zelf al[/color:be0b78dd64] in de toekomst php/asp enz pagina's kunnen installeren op de server en van het internet te bekijken. [color=blue:be0b78dd64]nu heb je een server nodig. Apache of IIS bijv.[/color:be0b78dd64]
Link naar reactie
Ik persoonlijk zal zo-e-zo KaZaA Lite gebruiken, dit is Kazaa zonder spyware en dat soort dingen, verder kun je je aansluiten bij Gnutella, een soort Kazaa alleen is bij dit netwerk de kans dat het wordt opgerolt veeeel kleiner. Een aanrader is [url=http://www.gnucleus.net]Gnucleus[/url]. Hiermee kun je een LAN-Gnutella netwerk maken (Client-Server). Ikzelf heb (net) ook een server gebouwd. Met: -ABIT KG7 Moederbord -AMD Athlon XP 1800+ (Dit kun je opvoeren als je wilt naar de snelste processor, ik zou zeker GEEEN Pentium 4 nemen.) -een goede cooler -20GB Harddisk (naar eigen keuze, als je hem voor echte download plaats wilt gebruiken kun je het beste veeeel meer nemen, maar dit is ook veeeel duurder :cry:) -Netwerkkaart, met Realtek RTL8139(A)-Chipset (WLINX) -52x Cd-rom-speler BULK -TNT2 32mb Videokaart Verder moet je zelf bedenken wat je verder erin wilt hebben, je kan me ALTIJD om sugessties vragen. Software: -Windows 2000 Server (Advanced server heb je niet nodig) -naar eigen keuze... :D
Link naar reactie
[quote:ab3cf9eae1="Leo S"]als ik nu even van mijn server uit ga (Windows 2000 server, Exchange, ISA, Symantec Antivirus Enterprise edition), dan is een 500 MHz met 768 MB geheugen toch wel het minimum...[/quote:ab3cf9eae1] Ik heb ook Windows 2000 server draaien met exchange en IIS en dat gaat probleemloos op mijn Celly 300 met 256mb. Hij is niet traag oid. Waar haal je die eisen vandaan?
Link naar reactie
[quote:58369d5be7="Leo S"]ISA server en Symantec Antivirus vragen wel iets meer als alleen Exchange en IIS. Daar komt nog bij dat Exchange 2000 standaard al het geheugen wat nog vrij is zichzelf toeëigent. Kijk maar eens in de task manager hoeveel geheugen er in gebruik is...[/quote:58369d5be7] Ik begrijp het. Inderdaad kan ik wel extra geheugen gebruiken volgens de taskmanager maar verder draait alles prima. Er moet overigens nog wel een virusscanner op.
Link naar reactie
[quote:05fc91d4bc="SiegeSapper"] Ikzelf heb (net) ook een server gebouwd. Met: -ABIT KG7 Moederbord -AMD Athlon XP 1800+ (Dit kun je opvoeren als je wilt naar de snelste processor, ik zou zeker GEEEN Pentium 4 nemen.) -een goede cooler -20GB Harddisk (naar eigen keuze, als je hem voor echte download plaats wilt gebruiken kun je het beste veeeel meer nemen, maar dit is ook veeeel duurder :cry:) -Netwerkkaart, met Realtek RTL8139(A)-Chipset (WLINX) -52x Cd-rom-speler BULK -TNT2 32mb Videokaart Verder moet je zelf bedenken wat je verder erin wilt hebben, je kan me ALTIJD om sugessties vragen. Software: -Windows 2000 Server (Advanced server heb je niet nodig) -naar eigen keuze... :D[/quote:05fc91d4bc] Op zich een leuke server natuurlijk, maar door z'n kracht wel een lawaaiige stroomvreter. Kost je waarschijnlijk 150 euro aan stroom per jaar als 'ie 24/7 aan staat :wink: Er zijn ook kleine, stille en goedkope PC-tjes te koop met voldoende kracht om als eenvoudige server te dienen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...