Ga naar inhoud

Exchange2000: primary emailadres + meerdere emailadressen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem: Gebruikers hebben bij ons standaard 4 (smtp) emailadressen: naam@bedrijf1.nl, naam@bedrijf2.nl ... enz. Een van deze emailadressen, bijv. naam@bedrijf1.nl, is primary. Als je nu een email wilt versturen op bijv. [i:d749afb92f]naam@bedrijf2.nl[/i:d749afb92f] dan blijkt het mailtje uiteindelijk toch verzonden te zijn op je primary emailadres :roll: Hoe kun je het voor elkaar krijgen dat ie toch op het emailadres verzend wat je hebt ingetikt. (..even afgezien van aparte useraccounts :-? ) Ruud
Link naar reactie
Exchange is ingedeeld in 3 niveaus: server - site -organisation. Waarschijnlijk zal dus de mail naar een server gestuurd worden die onder het 1e account de boel verstuurd. Je kan dus een tweede site of in jullie geval een 2e organisation maken met elke een eigen domeinnaam. M.i. heeft het dus te maken met het gebruik van één mailaccount als SMTP terwijl dit via de andere moet lopen.
Link naar reactie
Je kunt in Active Directory Users and Computers voor iedere user apart een primary e-mailadres opgeven op het tabblad "E-mail Adresses". Als je dit voor alle users tegelijk hetzelfde wil instellen, ga je in de Exchange System Manager naar "Recipients" -> "Recipient Policy", dubbelklikken op "Default Policy", tabblad "E-mail Addresses (policy)"
Link naar reactie
Nou...het ziet er naar uit dat het niet kan..... :-? .... d.w.z. we komen er niet uit hier. Je kunt maar een organization per server definieren, dus daar kom ik ook niet verder mee. De enige oplossing lijkt dus aparte user-accounts aan te maken :roll: Zou er een mogelijkheid bestaan om een gebruiker via een macrootje ofzo een van zijn email adres te laten selecteren en deze dan vervolgens primary te maken..? In ieder geval bedankt voor jullie reacties. groeten, Ruud
Link naar reactie
Ehm...maar daar zit nu juist het probleem....je primary adres wordt altijd het reply adres, en dat wil ik nu juist niet. Als mijn primary emailadres naam@bedrijf1.nl is en ik verstuur een mailtje via naam@bedrijf2.nl dan ziet de ontvanger toch naam@bedrijf1.nl als verzender, terwijl ik wil dat het reply adres naam@bedrijf2.nl wordt. Het maakt zelfs helemaal niet uit wat ik in system manager instel als primary, het primary emailadres van de gebruiker wordt altijd het reply adres. Duh...ik kan me nauwelijks voorstellen dan het niet kan, maar het lijkt er toch echt op dat het alleen met aparte user-accounts op te lossen is. Ruud
Link naar reactie
Ik zal kijken of ik vanavond nog ff tijd heb om ernaar te kijken... Morgenavond wordt het zeker niks, maar volgens mij moet je daar ff mee gaan rommelen. Tevens kun je in Outlook, als je een nieuwe mail typt, het "From..." veld ook tevoorschijn toveren. Hier kun je een ander e-mailadres invullen als je "send on behalf" rechten hebt op een andere mailbox. Misschien heeft dit er ook wat mee te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...