Ga naar inhoud

Apache andere documentroot


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

We hebben hier thuis een server staan waar linux op draait. Laatst heb ik Apache, PHP en MySQL geînstalleerd. Werkt allemaal prima. Het probleem is echter dat er op de harde schijf waarop alles is geînstalleerd weinig ruimte is. Nu heb ik de documentroot veranderd naar een andere locatie, de tweede harde schijf. Nu krijg ik telkens geen toegang (403 Forbidden). Met chmod de directory de juiste rechten gegeven. Wat kan de oorzaak zijn. Je moet je php bestanden toch op een andere locatie kunnen opslaan? Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:359f54c4ce="Punt"]We hebben hier thuis een server staan waar linux op draait. Laatst heb ik Apache, PHP en MySQL geînstalleerd. Werkt allemaal prima. Het probleem is echter dat er op de harde schijf waarop alles is geînstalleerd weinig ruimte is. Nu heb ik de documentroot veranderd naar een andere locatie, de tweede harde schijf. Nu krijg ik telkens geen toegang (403 Forbidden). Met chmod de directory de juiste rechten gegeven. Wat kan de oorzaak zijn. Je moet je php bestanden toch op een andere locatie kunnen opslaan? Wie kan mij helpen?[/quote:359f54c4ce] hoe verwijs je naar je document root?
Link naar reactie
Zelf heb ik nare ervaringen met documentroot verplaatsen.. Gekke fout meldingen daarna en niet op te lossen. Zelf heb ik het als volgd op gelost. 1. backup maken van ALLES !!!! 2. apache en andere opties uninstalleren met package manager (wel in grafische mode gedaan). 3. Opnieuw geinstalleerd en stap voor stap weer op gebouwd. Het is klote verplaatsen (voor ruimte gebrekt) maar soms kan het niet anders.. Succes...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...