Ga naar inhoud

in 1 keer een printer aan 300 gebruikers koppelen ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 300 gebruikers in Active Directory staan. Nou is de printer vervangen met een nieuwe en moet voor iedere account opnieuw de printer ingesteld worden. Lijkt mij een beetje vreemd dat microsoft daar niet aan gedacht heeft ? Ik heb dus geprobeerd om met net use een printer koppeling te maken. Dit schijnt dus alleen in dos te werken. Nou is mijn vraag dus: Hoe kan ik in 1 keer 1 printer toevoegen aan 300 gebruikers ? dus zonder dat ik ieder account af moet gaan.
Link naar reactie
:roll: Je vertelt er niet bij wat voor een server er wordt gebruikt?, Bij Novel Netware kan je met een script het voor iedereen in een keer regelen, Ik denk dat het daarbij om een laser netwerk printer met netwerkkaart intern gaan denk ik of niet? (als de printer het zelfde protocol bv HPLASERIIID gebruikt hoef je niets te doen alleen maar inprikken) :P
Link naar reactie
Je moet gewoon de printer delen op de 2000 sever. Wel even de juiste drivers installeren voor bevoorbeeld win NT, Win9X. Als het goed is is de printer dan in het domein te zien. Vervolgens moet je de gebruikters even een mailtje sturen waarin staat dat ze een keer dubbel moeten klikken op de Netwerk printer. Als het goed is word dan automatisch de installatie procedures voor het toevoegen van een nieuwe printer gestart. Je moet even in je mailte een beschrijving zetten hoe ze de installatie moeten uitvoeren.
Link naar reactie
[i:ac24df9601]>Je vertelt er niet bij wat voor een server er wordt gebruikt?[/i:ac24df9601] Windows 2000 maar dat had je kunnen weten omdat ik het over active directory had. [i:ac24df9601]>Dat kan dus niet. Printerinstellingen voor de gebruikers worden geregeld op de PC waar ze achter zitten. Je zult dus iedere PC af moeten lopen en daar de nieuwe printerdrivers installeren.[/i:ac24df9601] Dat is dus niet waar omdat ze eerst allemaal hetzelfde account (roaming profile) hadden en toen moest ik maar op 1 PC de printer toevoegen. [i:ac24df9601]>In windows 2000 en Windows XP is het mogelijk met een commandline opdracht die je bv. in een login script kunt zetten. Windows 2000 : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q189105 Windows XP : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314486[/i:ac24df9601] Bedankt bosjvd... Ik ga het maandag proberen :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...