Ga naar inhoud

Hoe stel ik userrechten in??????


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

[color=darkblue:80aa702b4c]Hallo, ik heet martijn en ik zit in het 2e jaar ICT ( MBO ). Ik loop nu stage op een bassischool. Ik ben nogal nieuw in het hele server gebeuren. Ik heb hier een Windows2000 server staan met daarop een hoop programma's waar ik 99% niet van ken. De mensen hier op mijn stageplek kunnen mij ook niet echt veel wijzer maken wat betreft de server of de instellingen daarvan. Er worden mij wel een aantal dingen gevraagd. En natuurlijk wil ik zelf ook wel wat meer leren over servers. Mijn grootste vraag tot nu toe is hoe ik nu eigenlijk de userrechten instel. Ik weet dat dit via een mooi programmatje moet. Misschien dat iemand me hiermee kan helpen? :roll: Zoals ik al zei: ik weet er echt niets vanaf dus je zult me als leek moeten behandelen. ( natuurlijk weet ik wel het nodige van computers af dus echt helemaal basic hoef je niet te gaan :wink: ) Het liefst zou ik willen weten met welk programma dit gaat en hoe ik dit dan doe. Misschien is het handig om te weten dat we alles op kennisnet hebben lopen ( wel een eigen server dus ). Verder is de server verzorgd door Unilogic. Alvast heeeeeel erg bedankt voor jullie hulp en hopelijk weet ik over een tijdje meer van servers af :lol: [/color:80aa702b4c]
Link naar reactie
Mits geinstalleerd staan de gebruikers accounts in de Active Directory. Om daar dingen in te wijzigen start je het programma "Active Directory Users and Computers" te vinden in het configuratiescherm. Let op dat er ook grouppolicys toegepast kunnen zijn. Ook die kun je via bovenstaande programma vinden door rechts te klikken op een groep (niet op een gebruiker) en de eigenschappen op te vragen.
Link naar reactie