Ga naar inhoud

Virtual Servers... [Hoe werkt dat??]


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Hallo mensen... Een nieuw (althans voor mij dan) fenomeen: Virtual Servers. We hebben hier een SMC-router geïnstalleerd die [i:36cd83ebb1]Virtual Servers[/i:36cd83ebb1] ondersteund. Vroeger gebruikte ik voor mijn amateur FTP-servertje altijd Bulletproof FTP server, en was ik direct via het ip-adres dat ik op het internet had te bereiken. Nu is mijn computer echter niet meer direct aangesloten op het internet, maar via de router. Mijn computer beschikt dus niet over een eigen IP-adres op het internet. Deze router ondersteund Virtual Servers.. Ik denk dat het daarmee mogelijk moet zijn om een FTP-server te onderhouden op het IP-adres dat de router op het internet heeft. Zou iemand mij meer kunnen vertellen over Virtual Servers? En over hoe ik deze moet instellen, zowel op de router als op mijn computer? Bedankt. [img:36cd83ebb1]http://www.geocities.com/css2nl/SMCVirtualServer.jpg[/img:36cd83ebb1] [i:36cd83ebb1]Configuratie opties in de router[/i:36cd83ebb1] [img:36cd83ebb1]http://www.geocities.com/css2nl/SMCVirtualServer2.jpg[/img:36cd83ebb1] [i:36cd83ebb1]De (zeer beknopte) help[/i:36cd83ebb1]
Link naar reactie
Virtual Server: Je router ontvangt een aanvraag voor je FTP-server op je publieke ip-adres. In de router stel je in dat die specifieke aanvraag (FTP is op 2 specifieke poorten te benaderen) doorgesluisd mag worden naar je eigen peeceetje op je LAN, waar jouw Bulletproof of andere FTP-doos de aanvraag afhandelt. Virtual Server: het doorsluizen van aanvragen op door jou ingestelde poorten naar lokale pc's. Voor FTP moet je hiervoor (standaard) poort 20 en 21 door laten sturen. Welke router heb je ? je@n
Link naar reactie
hi je@an... Bedankt voor je reactie Ik gebruik de SMC Wireless Barricade (Wireless router incl. switch, [url]http://www.smc-europe.com/english/products/wirel.html#[/url]). In de configuratie van de router kan ik per poort een IP-adres instellen. Ik heb bij poort 21 mijn Ip adres gegeven (192.168.123.106). Maar dit lijkt niet te werken. Moet ik op mijn comp ook nog iets aangeven? Bulletproof geeft namelijk ook alleen aan dat ie online is op het IP-adres dat mij in het LAN vertegenwoordigd (192.168.123.106 dus). Bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...