Ga naar inhoud

Exchange server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe doet een beetje bedrijf dat dan die vraagt toch ook niet voor iedereen een apart mail adress aan? die maak ik gewoon in exchange en hoe kan ik dat weer gebruiken om naar buiten te mailen en van buiten mail te ontvangen. Het zou volgens mij helemaal met exchange moeten kunnen. is er anders een link waar een simple installatie word uitgelegd? wie helpt?
Link naar reactie
[quote:d10f7d4549="Iwanb"]Hoe doet een beetje bedrijf dat dan die vraagt toch ook niet voor iedereen een apart mail adress aan? die maak ik gewoon in exchange en hoe kan ik dat weer gebruiken om naar buiten te mailen en van buiten mail te ontvangen. Het zou volgens mij helemaal met exchange moeten kunnen. is er anders een link waar een simple installatie word uitgelegd? wie helpt?[/quote:d10f7d4549] Beetje bedrijf routeerd zijn mx record naar de exchange server ( het liefst achter een goede firewall) en laat de mail direct binnen komen op de exchange bak. Hier zijn vanzelfsprekend vele varianten mogelijk (meerder exchange server, fail over support, MX priorities, clustering etc etc). Je kunt je catch account leeg poppen, dmv een pop connector, deze zit niet standaard bij exchange (wel bij SBS2000 overigens). Er zijn op inet meerder free- ,shareware en commerciele pakketjes te vinden die dit kunnen bijv. www.gfi.com.
Link naar reactie
Heb hetzelfde als jij gedaan. Exchange 2000 op een W2K server geïnstalleerd. Interne mailboxen aangemaakt (naam@zelfverzonnen_domeinnaam.local). Daarnaast het programma PopCon http://www.christensen-software.com/popcon.htm geinstalleerd. Daar geef je aan welke pop-boxen er leeggehaald moeten worden. Die tranporteert de mail naar Exchange en verdeelt deze over de goede mailboxen. PopCOn kost EUR 59,00, maar dat had ik er graag voor over omdat het gewoon goed werkt. Had het ook al draaien onder NT4 met Exchange 5.5. Een 30 dagen versie is aanwezig op hun site. Als je dan ook IIS op je server installeert kun je middels internet ook gebruik maken van webaccess - helemaal geweldig!! Mocht je besluiten dit progje te gaan gebruiken lees ik het wel en kan ik je de instellingen wel door geven. Suc6
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Een handig progje om de mail op te halen vanaf pop accounts is VPOP, en is te vinden op www.pscs.co.uk, de handleidingen die ze zelf aanbieden zijn echter niet zo goed, maar mocht je dit progje willen gebruiken dan heb ik wel een goede handleiding. Mocht je nog andere problemen tegenkomen stuur mij dan maar een mailtje en dan zal ik proberen het voor je op te lossen. Groeten Chris Capslock computer consultancy's
Link naar reactie
Hoezo is het forum hier niet voor bedoeld ?? Ik geef antwoordt op een vraag die wordt gesteld. Ik doe dit inderdaad NIET uit commercieel oogpunt, maar om een bijdrage te leveren aan dit forum. Ik zie niet in wat hier eventueel verkeerd aan kan zijn. En inderdaad een gratis consultant, niet voor mijn klanten, maar help in m'n vrije tijd graag mensen die ik waarschijnlijk toch niet als klant zou krijgen. Dus ik zou graag van je horen wat hier op tegen zou kunnen zijn Groeten Chris
Link naar reactie
[quote:4925ff77e4="Capslock"]Dus ik zou graag van je horen wat hier op tegen zou kunnen zijn Groeten Chris[/quote:4925ff77e4] Ik quote:"stuur mij maar een mailtje dan zal ik proberen het voor je op te lossen" Daar koopt niemand iets voor, - mede forum gebruikers niet, zij worden niet deelgenoot gemaakt van de problematiek - vragen steller ook niet, want een objectieve (meerdere meningen) oplossing is niet voor handen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...