Ga naar inhoud

Novel netware server en ADSL ???


anoniem

Aanbevolen berichten

[color=darkblue:701fb6dcc9] Situatie: [/color:701fb6dcc9] [color=darkred:701fb6dcc9] (7 Computers in een Novelnetware/Windows 98 netwerk) [/color:701fb6dcc9] [color=darkblue:701fb6dcc9] - 1 Novel netware 3.21 file en print server - 6 computers (ikzelf 2 Pc,s en een laptop , en de kids 3 Pc,s) - 2 printserver - 4 printers - 16 poorts hub . al bij al een stevig thuis netwerk. Ik wil adsl en maar 3 computers op het internet ?. Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb. Het HCCNET vertelde mij dat ik een router van 320.00 Euro moest aanschaffen (Multi pc modem) dat is enigste mogelijkheid. [/color:701fb6dcc9] [color=red:701fb6dcc9] Het is niet de bedoeling om met Novel het internet op te gaan, Novel gebruik ik alleen maar om dat we op het werk ook met Novel werken en ik dan mijn laptop gewoon kan inprikken thuis of op het werk. Verder is het netwerk een Windows netwerk, met TCP/IP--IPU/IPD--IPX/SPX [/color:701fb6dcc9] [color=blue:701fb6dcc9] Novel wordt alleen maar gebruikt om de 60 Gb Drives te delen zodat mijn kinderen met hun login niet aan mijn bestanden kunnen komen die op de server zijn opgeslagen, Daarbij heeft Novel een veel betere wachtwoord en path beveiliging dan Windows NT (elke Windows ver) En de nodige printers te delen in het netwerk Nu draait mijn Novel server al sinds 1 jan 2000 fout loos 0 downs dat kan je van NT niet zeggen, voorheen gebruikte ik NT4 die ging 4 a 5 x per jaar down. (Niet wat je noemt een stabiel netwerk) [/color:701fb6dcc9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...