Ga naar inhoud

Webserver en router


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Ik heb een ADSL verbinding en heb een webserver draaien. Werkte allemaal goed met een eenvoudig ADSL modem. Nu heb ik een router gekocht en is mijn webserver niet meer bereikbaar. Als je naar mijn website wilt, kom je nu in het loginscherm van de router (E-tech ADSL modem/router). Voor zover ik kan nagaan heeft de router geen firewall. Ik heb DHCP ingeschakeld. Ik neem aan dat ik de router anders moet instellen, maar hoe ??
Link naar reactie
[quote:7ca425dd23="huubos"]Dank voor je reactie. Het probleem is dat er geen handleiding bij de router geleverd is. Op de E-tech website tsaat ook niets. Ik kan niet verwijzen naar de PC waar de webserver op draait, omdat ik DHCP gebruik.[/quote:7ca425dd23]Tja, dan gebruik je geen DHCP? En wat betreft die forwarding, dat is vast in te stellen via een webbased gevalletje, beetje proberen dan maar...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ten eerste gebruik dhcp of niet. Als je dhcp gebruikt start dan op nummer 10 ofzo (192.168.10) Je computer waar de webserver opdraaid geef je een vast nummer. vb 192.168.0.2 met apache of andere webserver software op poort 80. In je E-tech router stel je forward in d.m.v. het triggeren van een poort. Stel IP 192.168.0.2 met poort 80 in. Nu kunnen mensen van buiten naar de webserver gaan. (http://IP wan):80 is voor je webserver op te roepen vanaf buiten. Succes met bouwen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...