Ga naar inhoud

Inhoud van map laten zien d.m.v. één link?


anoniem

Aanbevolen berichten

De situatie is als volgt. Op een win 2000 server (thuis) heb ik een groot aantal bestanden staan die ik vanaf diverse scholen wil kunnen benaderen. Aangezien daar gebruik gemaakt wordt van Kennisnet kan ik dus geen FTP gebruiken of ik moet voor al die scholen poorten open laten zetten. Dit is dus geen optie. Mijn idee is om via een website deze bestanden te kunnen downloaden. Nu moet ik dus een gigantische hoeveelheid linken gaan aanmaken. Is er een mogelijkheid om d.m.v. één link de inhoud van een map te laten zien. Of is er een progje dat al deze linken aan kan maken? Alle bestanden staan in div. submappen. Bijv. c:\documenten\directie\brieven\brief1; c:\documenten\directie\brieven\brief2; etc, maar dus ook c:\documenten\leerkrachten\lesbrieven\lesbrief1 etc. Veel verschillende submappen dus op allerlei niveaus.
Link naar reactie
[quote:76e6f4dc2d="Sellis"]De situatie is als volgt. Op een win 2000 server (thuis) heb ik een groot aantal bestanden staan die ik vanaf diverse scholen wil kunnen benaderen. Aangezien daar gebruik gemaakt wordt van Kennisnet kan ik dus geen FTP gebruiken of ik moet voor al die scholen poorten open laten zetten. Dit is dus geen optie. [/quote:76e6f4dc2d] had vorige week toevallig contact met NLtree en deze wist mij te vertellen dat FTP tegenwoordig openstaat!!
Link naar reactie
Naar mijn weten werkt ftp via kennisnet gewoon. Let wel; ik kon tot voor kort met w2000 verkenner ook ftp-mappen aanspreken, dat is nu over. In plaats daarvan gebruik ik ftp-voyager (maar elk ander ftp-programma werkt net zo goed). Instellingen zijn zoals NL-Tree aangeeft: Gebruik de proxy met de naam ftp-proxy.kenninset.nl Gebruik port 21. Verder gaat alles dan goed. Succes, als je weet hoe policies werken; daar kom ik nou niet uit! Thor2002
Link naar reactie
[quote:82078b3a2a="thor2002"]Naar mijn weten werkt ftp via kennisnet gewoon. Let wel; ik kon tot voor kort met w2000 verkenner ook ftp-mappen aanspreken, dat is nu over. In plaats daarvan gebruik ik ftp-voyager (maar elk ander ftp-programma werkt net zo goed). Instellingen zijn zoals NL-Tree aangeeft: Gebruik de proxy met de naam ftp-proxy.kenninset.nl Gebruik port 21. Verder gaat alles dan goed. Succes, als je weet hoe policies werken; daar kom ik nou niet uit! Thor2002[/quote:82078b3a2a] Dat ga ik morgen eens uitproberen :D tnx :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...