Ga naar inhoud

DUAL CPU, heeft dat zin?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:bf2c8fdcf9="bosjvd"][quote:bf2c8fdcf9="Wisja"]Moet je natuurlijk wel met 1 processor al 100% belasting hebben.[/quote:bf2c8fdcf9] Dat is niet waar. Bijde processoren krijgen threads toegewezen. Het is niet zo dat het wacht tot 1 processor vol is en dan pas de tweede gaat gebruiken.[/quote:bf2c8fdcf9] Dat is natuurlijk wel waar..... Wat ik bedoel is dat het misschien interresant is wanneer je met 1 processor al meer dan 100% nodig hebt.
Link naar reactie
[quote:31d704e410="Wisja"]Ik denk van wel, aangezien Windows 2000 (server) een Dual processor ondersteuning heeft. De rekenkracht kan dan over 2 processoren worden gespreid. Moet je natuurlijk wel met 1 processor al 100% belasting hebben.[/quote:31d704e410] Voor alle volledigheid verwijs ik je nog even naar het juni nummer van de P.C.M. Daar staat een heel artikel in over multi-processing, en hun conclusie luid dan ook zoals ik hem al eerder beschreven heb, namelijk: voorals nog is een SMP-systeem alleen aantrekkelijk voor bedrijven, proffesionals en semi-professionele thuisgebruikers die veel gebruik maken van applicaties met smp ondersteuning. Vooral filterbewerkingen in photoshop en het renderen van 3-d animatiepakketten zal vlotter gaan en tijdwinst opleveren. Voor de gemiddelde consument is een singel cpu-systeem nog steeds de beste keuze en men kan veel beter geld investeren in een snellere cpu, meer werkgeheugen of een snellere harddisk. Daarbij valt b.v. ook te denken aan een RAID-configuratie, waar 2 harddisks in harmonie samenwerken en zodoende een dubbele doorvoersnelheid kunnen behalen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Multi processors worden alleen door NT enz ondersteunt. Sommige software benut de tweede processor goed (photoshop o.a) Voor algemene doeleinde heb je er niets aan omdat veel niet benut wordt. Mommenteel werk ik met een DualP3 1Ghz maar het hoeft van mijn echt niet meer. Als er een nieuwe pc komt, is het zeker een single processor want het is zonde van het geld. (beter meer geheugen en een goede videokaart) Mijn menig maar...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...