Ga naar inhoud

Instellen FreeSCO met @home (ipnummers en zo)


anoniem

Aanbevolen berichten

8) Beste allemaal, 8) Ik wil freesco gaan gebruiken om internet te delen. Ik heb de pc klaar en de verbindingen liggen al. Nu het instellen nog. Ik ben al eens vlug de vragenlijst doorgelopen en kom een paar dingen tegen waar ik geen antwoord op weet. 1. Hij vraagt om ip-nummers toe te kennen aan de Nic's. Bij 2 van de 3 weet ik het al: 192.168.0.10 en 192.168.0.11 (de IP nummers voor het interne netwerk. Nu de 3e nog. Het probleem is dat als ik in de netwerk instellingen van windows kijk dat ie automatisch een Ip nummer krijgt. FreeSCO kent deze optie niet. Welk Ip nummer moet ik hier nu invoeren. 2. Dan komt er een mogelijkheid om een DNS in te stellen (ik heb er geen idee van wat dit is een waar het voor dient :oops: ) Wat moet ik hier invullen?? 3. Op http://www.freesco.org/freesco/content.shtml staat een handleiding in het engels. Nu is dit voor mij ook wel redelijk te volgen maar het is altijd fijner om het in het nederlands te hebben. Waar kan ik deze op het web vinden? 4. Als FreeSCO eenmaal draait wat moet ik dan op de clients nog extra veranderen/instellen?? Alvast bedankt, Twan
Link naar reactie
Ik heb nog wel een tip voor je. Er zijn wel forums waar wel men serieus op vragen van leken (newbies) ingaan. Ik heb eens rond gekeken op dit forum, en trof toch wel zeer vreemde antwoorden aan van zogenaamde oude rotten etc., die een betweterigheid uitstralen waar ik van moet kotsen. Kijk eens op www.minddigger.com Nederlandse site.
Link naar reactie
Ik heb nog wel een teiltje. Niet elk forum is gelijk, en zeker de nieuwe fora zullen graag op vragen van newbies ingaan. Maar hier is het zo dat er zelfs regels zijn opgesteld om een beetje te voorkomen dat dezelfde vragen steeds weer opnieuw worden gesteld. Hebben sommigen een probleem mee, en dat kan ik me voorstellen. Toch moet je ook 'onze' instelling kunnen waarderen, maar misschien moet je daar wel een 'oude rot' voor zijn. Stel jij werkt in een bedrijf waar zo rond de 200 man werken, met een softwarepakket. Jij moet met dat pakket werken, en dus verdiep je je in de materie. Tja, je wilt tenslotte zelf met dat pakket werken, dus moet je er ook wat voor doen. Nu ben jij een van de eersten die met dat pakket gaat werken, maar je collega's willen dat ook graag. Na tien keer aan verschillende personen uitgelegd te hebben hoe dat pakket werkt denk jij; eureka...ik schrijf een handleiding. Die handleiding leg je op een plaatsje neer waar iedereen die ook met pakket gaat werken het vandaan kan halen. Vriendelijk vertel je collega's ervan. Maar wat gebeurt er? Ze komen toch allemaal weer stuk voor stuk je kantoor binnendraven en vragen je om uitleg. Dan zeg jij; ik heb een mooie handleiding geschreven en dat kun je daar vinden. Snap je iets niet dan help ik je graag verder. Dan zeggen zij; wat nou handleiding, daar heb ik niets mee te maken, jij legt het mij maar even uit! Vriendelijk verwijs je toch even naar die handleiding. En weet je wat ze dan zeggen over jou in de kantine? Wat een betweterige klootzak, echt zo eentje die mensen graag in de zeik zet om hun onkunde. Terecht? Dacht het niet hoor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...