Ga naar inhoud

Exchange 2000 server erg langzaam met aanmelden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai Windows 2000 server met ISA 2000 en Exchange 2000 Ik geloof ook dat het een DNS probleem is want mijn service "DNS server" start niet meer automatisch op.... Ik kan dit wel handmatig starten door op start te drukken. Ik heb dit probleem eerder gehad en toen had ik die DNS packet filter uit gezet bij ISA... Probleem was toen opgelost... Dacht ik.... http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=64623&sid=56b00e8a78df9b7ba0956db0e688d073 Ik heb dit probleem sinds ik mijn domeinnaam veranderd heb... Ik moest mijn domeinnaam veranderen anders werkte Exchange niet....
Link naar reactie
Zijn een paar zaken waar je op moet letten met een dergelijke config: - interne netwerkkaart(lan) is de eerste netwerkkaart in je "binding order" - Microsoft networking alleen gebonden aan de eerste netwerkkaart (lan) - Interne netwerkkaart(lan) heeft als primaire dns entry de server zelf - DNS server kun je het beste configureren met forwarders - packet filter voor DNS verkeer UDP poort 53 Send recieve moet ingesteld zijn - client dns entry verwijst naar de server Succes.
Link naar reactie
1 interne netwerkkaart(lan) is de eerste netwerkkaart in je "binding order" 2 Microsoft networking alleen gebonden aan de eerste netwerkkaart (lan) 3 Interne netwerkkaart(lan) heeft als primaire dns entry de server zelf 4 DNS server kun je het beste configureren met forwarders 5 packet filter voor DNS verkeer UDP poort 53 Send recieve moet ingesteld 6 client dns entry verwijst naar de server 1 Check... 2 Check... 3 Check... 4 Check... 5 Deze DNS filter had ik toen uitgezet om het probleem op te lossen... en nu maar weer aangezet. 6 Check... Misschien dat nu ook het exchange probleem is opgelost... Dat zou ik eerst moeten zien... Dit gebeurt meestal pas naar een tijdje de mail niet binnen gehaald te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...