Ga naar inhoud

NT4 van IDE naar SCSI schijven


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

  • 5 weken later...
Tsja, wat zal ik zeggen.... Alles moet je backuppen. En ik ben bang dat je wel tegen het een en ander aan zult lopen. In elk geval moet je in je boot.ini de opstartschijf veranderen. Voor IDE apparaten is dat namelijk multi() enz. Dat moet geloof ik scsi() worden. Maar dat staat wel in een beetje goed boek over NT. Verder, als je kunt booten, zul je misschien wat driveletters moeten veranderen in de diskmanager. Probeer zoveel mogelijk data direct over te zetten. Dus terwijl de oude schijven er nog inzitten. Dat gaat, denk ik, sneller dan terugzetten van tape. Volgens mij kan een tool als partition magic daar wel mee helpen. Bij sommige (IDE) harddisks zit ook een floppy met zo'n tooltje. Als je alleen je datadisks vervangt (en dus niet de schijf met de systeempartitie) zal het wel wat soepeler gaan, denk ik. Laatste tipje: probeer het eerst eens uit op een niet-kritieke server. Dan merk je vanzelf tegen welke problemen je aanloopt. Veel succes!
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Misschien is er een methode van hdd spiegelen. Bij het opstarten kan je inderdaad tegen problemen aankomen. o.a. opstart-profile enz. Ik heb zelf ook eens peentjes zitten zweten voor wat data over te zetten. Als laatste kans had ik toen de setup gerund van win2000server en vervolgens voor een herstel optie gedraait. (ps toen wel scsi naar scsi) Succes verder... zweet ze..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...