Ga naar inhoud

FTP-server over netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik weet niet of ik hier op de juiste plek zit met de juiste vraag, maar bij mij gaat het om een FTP-server en het heeft ook iets met het netwerk te maken dus ik denk dat ik hier wel goed zit. ik heb dus een netwerk met 3 pc's erop aangesloten en 2 pc's van de 3 die zijn van mij. En om connectie te maken met internet voor alle 3 de pc's heb ik een router in het midden zitten. Nu zit er op beide van mijn pc's een hard disk van 40 gig in. En nu dacht ik als ik mijn 2e pc niet zoveel gebruik dan ken ik daar een groot deel van mijn ftp neer zetten, dus wat ik dan wil doen ik wil beide Hard disk's gebruiken voor één HUGE ftp. Ik heb het geprobeerd door een map van die andere pc als hoofdmap te plaatsen, maar dat lukt niet althans het lukt wel en hij komt er wel binnen MAAR hij heeft geen permission om iets te kunnen doen. (openen,downloaden,viewen) Een paar vrienden van me hebben mij verteld dat ik iets moet doen in DOS maar ik wil het nog wel effe navragen want zoveel weet ik niet van DOS. ik zoek dus een uitleg/guide die mij ken vertellen hoe ik dat moet doen. [u:8e92dc5bfc]Ik hoop van jullie een goed antwoord te horen.[/u:8e92dc5bfc] GREETZ Eusebio p.s. IK WEET DAT HET KAN :D [edit] Ik merk aan het aantal antwoorden dat het een best moeilijke vraag is. Ken iemand mij dan misschien vertellen waar ik deze het beste ken zetten?? Misschien op een ander forum op een andere site? WHO CAN TELL ME? GREETZ Eusebio [/edit]
Link naar reactie
[quote:5ddf295d69="Eusebio"] Ik heb het geprobeerd door een map van die andere pc als hoofdmap te plaatsen, maar dat lukt niet althans het lukt wel en hij komt er wel binnen MAAR hij heeft geen permission om iets te kunnen doen. (openen,downloaden,viewen) [/quote:5ddf295d69] * En op files openen,downloaden, viewen via ftp op de machine waarop de ftp server draait lukt ook niet? * Heb je de ftp user wel rechten gegeven in het ftp programma? * Je kan wel vanaf de pc waarop de ftp server draait via verkenner de gesharede map bekijken en bestanden editen? [quote:5ddf295d69="Eusebio"] Een paar vrienden van me hebben mij verteld dat ik iets moet doen in DOS maar ik wil het nog wel effe navragen want zoveel weet ik niet van DOS. [/quote:5ddf295d69] Lijkt met niet. [quote:5ddf295d69="Eusebio"] p.s. IK WEET DAT HET KAN :D [/quote:5ddf295d69] duh
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hallo mensen, goed om weer terug te zijn ik was heel lang weg naar het buitenland vandaar dat ik niet meer heb gereageerd maar nu effe alle antwoorden; Wiep Corbier: -Mijn ftp server gebruikt Windows 98 (zeg maar 1e pc)en mijn andere pc waar van ik dus die HD wil delen met die ftp server heeft Windows XP.(zeg maar 2e pc) -Ik gebruik G6 FTP server das de voorloper van Bulletproof. -ik krijg mijn internet van de router h4xX0r: -Ja, dat ken wel -En ja, k heb alles gedeeld en ik heb een snelkoppeling gemaakt naar die 2e pc. -En ik heb alle rechten gegeven zodat ik dus van de 1e pc zo door ken naar de 2e pc (volledig gedeeld) GREETZ Eusebio
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...