Ga naar inhoud

Rare 'voorpagina'bij lpd printen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een klein netwerk je met een Windows NT 4.0 server. Hierbij heeft mij pa voor het printen DIGI adapters meegenomen van zijn job. Deze dingen zijn nogal oud maar kunnen achter op een printer gestoken worden en dan kun je ze direct op een hub/switch aansluiten via UTP. Daarbij kwam ook een progje genaamd DIGILPR. (werkt alleen perfect met win95) Met windows NT dus niet. Hier wat gezocht op het i-net en gevonden dat we die dingen ook kunnen aansturen met een zogenaamd LPD adres. (op die dingen kun je een IP adress instellen,programmeren) Het werkt perfect, alleen op een laserprinter (aangestuurd als postcript) kom hij bij elke printopdracht aanzetten met een soort van scheidingpagina, maar dan alleen als een soort voorpagina. Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen. (dit had hij overigens niet met dat DIGI progje) Windows 2000 kan zo ook lpd printen en Met FAT32 deed hij dat niet. Met NTFS en win2000 ook weer zo'n wazige voorpagina. (WINNT draait op NTFS)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...