Ga naar inhoud

Routerproblemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een router sitecom 201. Hostpc winxp, client 98. Ik bezit een accont bij chello. Mijn problemen zijn de volgende. Het netwerk heb ik 1 richting voor elkaar. Op mijn host kan ik inloggen op de client maar niet andersom. Verbind ik mijn router met de modem van chello (Terrayon) en de beide pc's op de router (ingebouwde hub) dan werkt mijn internet niet meer. Alles heb ik geprobeerd, maar kom er absoluut niet uit. Wie helpt mij??
Link naar reactie
1e probleem: heb je wel de schijven gedeeld? 2 e probleem: gebruik je vaste ip nr's? of wijst de router ze toe, maw. zit er een dhcp server in de router. Als je vast ipnr's gebruikt moet je ook de gateway aangeven. Bijv. router: 192.168.1.1 pc1: 192.168.1.2 pc 2: 192.168 .1.3 etc. Geef als gateway dan 192.168.1.1 , dus de router aan. Gebruik bij allen hetzelfde subnetmask (255.255.255.0) Suc6
Link naar reactie
Dank voor je reactie. 1: Ja ik heb de schijven gedeeld 2: Ik gebruik geen IP nummers, de router heeft wel een dhcp server. Betekent het dat ik toch IP nummers moet gaan instellen?????? Ik ga het graag proberen maar wil wel zeker weten of het geen probleem geeft met m'n chello. Heb ik al gehad namelijk. Eigen schuld???? Zal best wel, maar ben immers echte amateur??
Link naar reactie
Nee je hoeft geen vaste ip nr's te nemen. Het is handiger als de dhcp server ze uitdeelt. Heb je alle instellingen voor je UPC account ingesteld in je router? Op je werkstations werkgroep dezelfde naam en dan zou het moeten werken. Kunnen de werkstations elkaar wel pingen? Via een dos box kun je het ip nr opvragen. Bij win98 gaat dat met het commando winipcfg en bij XP ipconfig / all Zitten ze wel in dezelfde ip range. Heb je UTP kabels gebruikt? Ik meen me te herinneren dat je de pc's ook rechtstreeks op elkaar hebt aangesloten. Neem aan dat je daarvoor een cross cable hebt gebruikt. In combinatie met een router moet je gewone 'straight' kabels hebben> Gewoon even wat zaken nakijken. Suc6 Ik lees het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...