Ga naar inhoud

Dell poweredge Server, offerte. Gaarne advies


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Ik heb een offerte aangevraagd voor de aanschaf van een server en ze kwamen met deze Specs. Wat vinden jullie ervan ? - EURO 810,-- - 1x Proc Intel Pent II 400 MHZ - Backplane voor 6 scsi-schijven - 4 scsi schijven d'rin van elk 4,5 Gb - Raidcontroller 16 Mb (expandable) - Video is een 4 Mb VGA geintegreerde kaart - 1 FDD natuurlijk en 1 Scsi CDrom - 1 Network Card (merk, onbekend aantal Mb/s ook) - Case: Tower Prijs 810 Euro, was scherp geprijsd en lager konden ze niet gaan. De Server is niet gebruikt en komt uit een "gecancellede partij" van DELL en is een Dell Poweredge. Ben benieuwd wat jullie van deze offerte vinden ? Groeten, Aswin
Link naar reactie
Tja, ik ben een man van Compaq (de merknaam Compaq bestaat nog wel, maar wordt over een tijdje HP). Niet allen omdat wij ze verkopen, maar ook omdat ik dat ontzettend fijne machines vind. Fijne support, goede managementsoftware en mooie machines (het oog wil ook wat). Je betaalt er echter wel voor, maar goed, ik hoef ze dan ook niet kopen :wink:
Link naar reactie
Maar als ik de DELL een nieuwe er langs legt, komt er dit uit: Prijs: 999 EUR, exclusief - Pent III, 1,13 Ghz, 256 Kb Cache - Dual processor support - 1x IDE schijf 20 Gb met plaats voor 4x IDE schijven - Ook 4Mb Vcard (VGA) - geen raid controller, evt apart kopen met extra Hdisk 20 Gb. - 128 ECC Mb met een uitbreiding naar 256 Mb, ongev 150 EUR d'rbij. Uitbreidbaar tot max. 2 Gb geheugen. - IDE-CDrom en 6 PCI sloten, waarvan 2x 32bits PCI Tja, als ik dat er langs legt, naast een PII 400 Mhz ? En deze wordt dan nieuw aangeschaft bij Dell en betreft de DELL PowerEdge 1400SC. Qua prijs... wat vind je dat ik dan moet doen ?
Link naar reactie
Als beide bedragen Ex BTW zijn is die nieuwe toch 25% duurder, maar wel weer nieuw. Geen Raid-controller, geen SCSI.......Ik zou het af laten hangen van de omgeving waarbinnen hij moet komen. Indien het een klein domeintje wordt met wat File- en Printersharing zou ik voor de nieuwe gaan, verwacht je echter wel wat lees- en schrijfactiviteit op de schijven voor bijv. databases en wil je hier redundancy op hebben zou ik gaan voor de oude machine. Zeer groot voordeel van die nieuwe machine is dat Dell standaard 3 YNBD geeft (3 Year Next BusinessDay) Bij een probleem staan ze uiterlijk de volgende dag voor de deur. Ikzelf heb 1 maal een probje gehad met de backup unit en de monteur stond 3 kwartier later voor mijn neus, dat moet ik de grote A-merken nog zien doen. Deze garantie van 3 YNBD zou ik zeker meenemen in mijn overwegingen.
Link naar reactie
Tja, je moet het eigenlijk vergelijken compleet met een RAID controller en 4 schijven, anders is de vergelijking scheef... Met 4 schijven kan je RAID 0+1 draaien, dan wordt al je data op een supersnelle manier dubbel bewaard, dat is een veilig idee denk ik zo ;) Het is ook maar net waar je hem voor wilt gebruiken, als je de processortkracht echt nodig hebt, moet je natuurlijk niet zo'n "oude" bak kopen...
Link naar reactie
Dan zal ik de omgeving even schetsen waar ie komt te staan: - slaapkamertje, 2 clients erop. Dus.. klein domeintje, wel met database. - Geen koeling, niet echt professionele serverruimte gewoon staan en draaien. Moet simpel blijven. Wel komt er een kleine database op te staan en het apparaat gaat fungeren als een server, webserver met een onderligend database. Of ie veel aangesproken gaat worden, is niet het geval. Er komen 2 gebruikers aan te hangen. In een later stadium eventueel web-enabling om te testen of het werkt, middels een simpel kabelabbonn.tje. welke raden jullie mij nu aan ? budget ligt rond 1000 euro. Ik persoonlijk vond die oude niks omdat de processorkracht (en instructieset) me niet zo aansprak, maar de posting van de moderator hier vertelde mij dat de processor in deze niet veel te bepalen heeft. In die orde, kom ik weer tot een aardig dilemma. Toch die nieuwe ? Toch (ook een nieuwe, nooit gebruikt maar een 1/2 jaar oud gecancellede order) van een PII 400 Mhz met SCSI ? De nieuwe heeft IDE. P.S. Mijn logica zegt mij voor 39 EUR een Scsi-kaartje kopen, 1 extra HDD d'rbij voor 90 EURO en dan heb ik ook een Raid 1 of 0 oplossing. Prijzen liggen voor allebei rond de 1000 EURO. Welke van de 2 ? (laatste maal en dan wordt beslissing echt genomen) alvast bedankt en groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:477ae6b8cc="AswinW"]P.S. Mijn logica zegt mij voor 39 EUR een Scsi-kaartje kopen, 1 extra HDD d'rbij voor 90 EURO en dan heb ik ook een Raid 1 of 0 oplossing.[/quote:477ae6b8cc]Dan moet je jouw logica toch eens na laten kijken ;) 1) SCSI en IDE zijn twee verschillende dingen: ja kan die IDE schijf die bij die nieuwe zit niet aan een SCSI controllerer knopen (kan wel natuurlijk, maar werken doet het dan niet ;)) 2) Daarnaast heb je met een simpele SCSI controller alleen de mogelijkheid om schijven aan te sluiten en zeker geen (hardwarematige) RAID... Ik zou dus echt voor die oude gaan...
Link naar reactie
Nee dat klopt. Dan heb je er 4 nodig.... Maar hoever moet je gaan ? met 2 schijven kan je raid 1 OF 0 ... niet EN. klopt helemaal. Tja, ik denk zoveel mogelijk bij de tijd blijven. Kom er nog niet uit zo. Gewoon nu alles bijmekaar in ogenschouw nemend: - Waar wordt het voor gebruikt ? = beantwoord - Omgeving waar ie komt te staan ? = beantwoord - functionaliteit ? = beantwoord - SCSI en IDE oplossing voldoen beide ? = beantwoord keuze van welke 2 ? Gaarne jullie advies gelet op waar ie voor gaat dienen. Groet, Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...