Ga naar inhoud

Windows 2000 server /Proxy


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Windows 2000 server die middels een firewall en een vaste lijn een internetverbinding heeft. Indien ik de clients internettoegang wil geven, moet ik dan een Proxyserver (ISA???) installeren of kan dat ook middels het routen van packets doen??? Wat is de beste manier om dit op te zetten met een Windows 2000 server ???? Tnx
Link naar reactie
Het hoeft niet via proxy als iedere PC een geldig ip adres heeft op het internet OF de router/Firewall NAT (Network Address Translation) ondersteund. Dan kun je simpelweg de router/Firewall als de default gateway opgeven en kunnen ze direct het internet op. Als je het een en ander in de gaten wilt houden en wilt kunnen blokkeren is dat het makkelijkst met een proxy op de windows 2000 server. (ISA bv.)
Link naar reactie
Oooops, zag je quote niet. - Als een client bijvoorbeeld besmet zou raken met een trojan over poort 80 is er al een redelijk gat geslagen. - Via de proxy kan ik sites excluden. - Er draait een packetshaper op de proxy ivm VPN-tunnels op de firewall - Ik wil loggen wat er op het internet gebeurt - Rules opzetten op de firewall gaat op ip-niveau en de clients zijn dynamisch
Link naar reactie
W2k heeft geen Proxy (ISA-)server. Die moet je optioneel er bij instaleren. Er zijn wel 2 andere oplossingen: 1: ICS (Internet Connection Sharing) 2: NAT (Network Address Translation) Deze beide zitten wel in W2k-server, ICS zit tevens in W2k-proffesional en andere versies Bij de 2de moet je zelf ook DHCP instaleren en geeft je ook de mogelijkheid om later FTP-; WEB- en andere servers te instaleren. Dit zit niet in ICS. Bij beide kan elk willekeurig ander OS het internet op via jouw W2k-server
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...