Ga naar inhoud

automatisch inloggen NT 4 server


anoniem

Aanbevolen berichten

zal wel een eenvoudige oplossing voor zijn maar kan t effe niet vinden. ik wil het volgende : hebt thuisnetwerkje met NT 4 als server en winXP als client. NT 4 bak staat boven op zolder continu aan, ftp'en ed. Nu bedien ik met PC anywhere van de XP bak (beneden) de NT 4 server, zover gn enkel probleem. Maar af en toe moet ik nat. NT 4 es rebooten en dan moet ik dus naar boven lopen om cntr-alt-del en passw. in te typen. Heb ik dus gn zin in. Bedoeling is dat NT4 automatisch aanmeld zodat ik daarna met pc anywhere (die meteen met NT 4 geladen wordt) weer verder kan "klooien" bvd voor de oplossing
Link naar reactie
:D heb oplossing al gevonden, voor de liefhebber Auto Logon How to set up Auto Logon for Windows NT 4.0 Auto Logon can easily be setup on any Windows NT machine by adding two strings to the registry and modifying two others. Start regedit and navigate to the following Key: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" Double click on DefaultUserName and enter the user name you wish to use. Add a new String Value and name it AutoAdminLogon Set it's value to 1 Add another String Value and name it DefaultPassword Set it's value to the password of the user in "DefaultUserName" NOTE: if the password for the account is blank, the AutoLogon will only work one time, then revert back to a manual logon. Depending on your settings, Modify DefaultDomainName to the name of your domain or the name of your computer. To logon as a different user, just hold down the shift key while logging out. The normal logon prompt should appear. To Disable AutoLogon, change the value in the AutoAdminLogon to 0 MrLeeJohn in ieder geval bedankt voor je suggestie
Link naar reactie
hebben jullie idd gelijk in. Gaat maar om thuisnetwerkje dus denk dat risico wel mee valt, enige die nog in huis zit is mijn vrouwtje en die weet geneens dat ik uberhaupt een server heb. maar als het niet teveel moeite is kunnen jullie/jij me dan uitleggen hoe ik PCanywhere als service start ?? bvd
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...