Ga naar inhoud

webserver draaien onder win XP


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil een webserver draaien op mijn eigen computer omdat ik hier GROTE video bestanden van Formule 1 racen op wil gaan zetten. ik heb in windows xp al IIS gevonden en geinstalleerd. ik heb nu de bestanden in de door IIS aangemaakte map (C:Inetpubwwwroot) gezet. als ik nu dit intyp op een andere computer http://mijn.ip.adres:80 zie ik mijn eigen site staan waar ik de video's kan downloaden. nu vraag ik mij af, als mensen op mijn site zijn, en films downloaden gaat dit dan van mijn bandbreedte af (ik heb kabel). in windows 2000 kon je met een schuifbalkje instellen hoeveel bandbreedte er gegeven werd aan je site. in win xp ken ik dit nergens meer terug vinden. weet iemand antwoord op mijn vragen
Link naar reactie
Waarom zou je zoveel moeite willen doen? Als je Chello heb, is de upload zowiezo al beperkt tot een aantal kb/min. Dus je download is vele malen groter. Ook bij andere internet-aanbieders zoals ASDL is (meestal) de down/upload ratio verschillend. Maak je pas zorgen als je een analoge modem-verbinding heb.
Link naar reactie
het webserver idee heb ik opgegeven. ik ben overgegaan naar een ftp server onder windows xp. nu heb ik 2 zip bestanden in de map C:Inetpubftproot die door IIS 5.1 is aangemaakt. als ik nu ftp://mijn.ip.adres. intik, kom ik op mijn eigen ftp site met daar die 2 zip bestanden. als ik op de andere 2 computers in ons netwerk naar ftp://mijn.ip.adres. zie ik hetzelfde, ook de 2 zip bestanden. dit klopt dus. nu heb ik gemerkt dat iemand anders die ftp://mijn.ip.adres. intikt, niet op mijn ftp site komt maar een wit beeld krijgt. mijn adres is: ftp://192.168.0.177/ . ik ben een client in het netwerk en op de hoofdcomputer is een firewall geinstalleerd. is die ftp server ook wel veilig?? willen jullie even kijken of de ftp server werkt, als dat niet zo is wat zou dan het probleeem kunnen zijn???
Link naar reactie
Dat IP_adres is een sub-ip van een tweede computer dus. Daar zijn er vast duizenden van dus onvindbaar. Je moet dus het ip-adres van de computer nemen die met het Internet is verbonden. In IIS kun je dan opgeven waar de ftp-site staat (doorlinken) _________________ geen sig is ook een sig [ Dit bericht is bewerkt door: Wiep Corbier op 2002-04-23 23:12 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...