Ga naar inhoud

newbie en ftp


anoniem

Aanbevolen berichten

ok. ik heb dus besloten om mijn eigen ftp server te gaan opzetten. handig zodat m'n vrienden wat dingen van me kunnen downloaden etc. Ik wist dus niks van ftp en nu ben ik dus bezig. Ik heb mxstream advanced. Die zit dus op een 'server' en ik ben een van de clients. Ik heb bulletproof ftp server en gebruik dns forwarding. Nou ik heb een probleempje; ik weet namelijk nie hoe ik het moet instellen zodat mensen buiten mijn netwerk er ook in kunnen. ik heb geen firewall draaien op de server, dus dat is het niet. er is gewoon iets dat ik moet instellen bij de ip's en ik weet gewoon niet wat?? ik heb dus een hub en de netwerk ip is 192.168.0.***. kan iemand mij helpen? bedankt alvast
Link naar reactie
[b:2bedb50e58]Dan kun je ze ook verwijderen[/b:2bedb50e58] Afijn, het is natuurlijk wel zo handig om erachter te komen wat je IP-nummer is. Dat 192 dinges in intern dus die kun je vergeten. Ga anders even naar http://www.internetten.nl > Snelheidstest >> Dan zie je je account nr. en je ip staan. DIE ip moet je hebben. Greetz, D.
Link naar reactie
Uitleg FTP: Korte uitleg van FTP Explorer Client (en FTP Server Cerberus), zaterdag 27 april 2002 Met een client kun je files downloaden, direct vanaf de PC van iemand anders, als daarop tenminste een FTP Server as Cerberus is geinstalleerd. Die gebruiker moet je dan wel toestemming hebben gegeven om dat te doen. Nadat je FTP Explorer Client hebt geinstalleerd, moet je verbinding maken met Internet. In de Commandoregel vind je: File, Edit, View, Tools, Window en Help. Het is verstandig om eerst even de belangrijkste punten van de Helpfile door te lezen. Dan ga je naar Tools/Connect Je vult in: Profile Name: Wiwelise (Naam van de andere PCgebruiker, Nick Wiwelise of iemand anders) Host Adress: 62.251.68.206 (Het Host adres kan Dynamisch zijn of blijft altijd gelijk, en moet je zijn gegeven door de andere PC gebruiker) Je kunt jouw eigen IP Adress vinden door naar Start/Uitvoeren te gaan en in te tikken: winipcfg waarna je kunt lezen: IP Adress (bij mij dus 62.251.68.206) Port: 21 Log in: Je (Nick) Naam waaronder je bij de ander bekend bent. Password: Nick (kun je kopieren vanaf het vorige antwoord) Initial Path: niets invullen Attempts: 1 Retry Delay: 10 Download Path: Bijvoorbeeld E: My Downloads Description: niets invullen Als je alles correct hebt ingevuld: SAVE Start nu je Internetverbinding Klik op Connect: (Bovenin, rechts) Als de andere PC online is, en zijn FTP Server heeft gestart, zou je in staat moeten zijn om verbinding te maken, door de gewenste naam aan te klikken. Als dat is gelukt, zie je twee vensters, in het linker, zie je de mappen, waar je toegang hebt. Je hebt bijvoorbeeld toegang tot D: geheel en tot E: alleen tot Handy Programs. Als je klikt op map D, zal die map geopend worden, in het rechter venster, dan kun je daar die map weer openen, en de file kiezen, die je wilt downloaden. Als je iets zou willen uploaden: Ga via de Verkenner naar de map, die de betreffende file bevat, minimaliseer het scherm. Open het scherm van de andere partij (ook geminimaliseerd) plaats beide vensters naast elkaar en sleep dan je file naar de map Incoming (op mijn server vind je die in D:) X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X Korte uitleg van FTP Server Cerberus Met een FTP Server als Cerberus geef je anderen de mogelijkheid toegang te krijgen tot jouw PC. De ander heeft alleen een FTP Client, zoals FTP Explorer nodig en je moet natuurlijk je Naam en IP Adres geven en zorgen dat de ander ook op je PC kan komen Na het installeren van FTP Server Cerberus ga je naar de Commando-regel. Je vind daar: File, Edit, View, Configuration en Help. Het is heel verstandig de hoofdzaken van de Helpfile even te lezen Ga naar Configuration/IP Manager, Bij What does the IP Adressesbox do? Moet je klikken op: Deny Adresses Listed Dan ga je naar: Configuration/Users Klik op New. Je vult in: Bij User Name: (Nick) naam in van degene die je toegang tot je PC wilt geven Bij Password: Nick (kun je kopiëren vanaf het vorige antwoord) Je geeft aan waar de ander toestemming voor heeft. Bijvoorbeeld voor Download en/of Upload Bij Root Directory geef je welke mappen, of submappen je open wilt stellen: Bijv. D: (MP3) en van E: alleen Handy Programs Daarna klik je op Add to Root (Deze handeling doe je voor elke map). Tot besluit: Update (daardoor worden alle antwoorden gesaved) Start nu je Internetverbinding Je kunt je eigen IP Adress vinden door naar Start/Uitvoeren te gaan en in te tikken: winipcfg waar je kunt lezen: IP Adress (bij mij dus 62.251.68.206) (Het Host adres kan Dynamisch zijn of blijft altijd gelijk, en moet je zijn gegeven door de andere PC gebruiker) Dit adres moet je doorgeven aan degenen die contact met je PC mogen maken, evenals je (Nick) Naam Bij interesse of vragen: w.van.der.baan@hccnet.nl of ICQ 65510177
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...