Ga naar inhoud

aps pagina's draaien op IIS


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben me de laatste tijd meer gaan verdiepen in het draaien van een webserver op m'n eigen computer. Op deze manier kan ik via m'n adsl verbinding een website publiceren. Voor een vereniging heb ik een enquete formulier met frontpage gemaakt, ondersteund met een database. Hiervoor is een asp pagina aangemaakt. Nu is het zo dat ik wel gewone html pagina's kan opvragen, maar asp pagina's doen weinig.. krijg ook geen foutmeldingen, terwijl de browser wel aan het zoeken is.. Na vraag leert mij dat ik op een of ander manier de frontpage extensies moet installeren. Volgens mij is dit al gebeurd. Mijn vragen zijn: hoe kan ik dit controleren of de frontpage ext. goed zijn geinstalleerd en hoe kan ik deze anders installleren/vinden? Is het nodig om een instelling te activeren om een asp pagina te draaien? Is het nodig acces op een of andere manier op de server te hebben staan om formuliergegevens naar een database te kopieren? Alvast bedankt. Samtosha
Link naar reactie
Hoe het zit met de installatie van FP (aangenomen dat daar die server extensions al aan de orde komen) weet ik niet, maar je moet volgens mij in IIS wel voor elke site aangeven dat de FP Server Extensions gebruikt moeten worden. Als je in IIS rechtsklikt op een website en dan kiest voor All Tasks, dan moet je daar ergens iets vinden over de Server Extensions.
Link naar reactie
Onder de website bij administrative tools staat mijn web onder de directory Frontpage extensies. Onder de directory van mij web staan allemaal nog meer directories, maar daar staan geen bestanden ofzo in. Ik weet nu dus niet of ze goed geinstalleerd zijn. Wanneer ik een formulier obv java probeer te draaien, dan komt de runtime foutmelding, en zegt dat ik geen extenties heb staan. Dus waarschijnlijk heb ik ze niet.. maar hoe installeer ik ze dan? [quote:4f4232251e] Op 16-04-2002 14:42 schreef Bigfoot: Hoe het zit met de installatie van FP (aangenomen dat daar die server extensions al aan de orde komen) weet ik niet, maar je moet volgens mij in IIS wel voor elke site aangeven dat de FP Server Extensions gebruikt moeten worden. Als je in IIS rechtsklikt op een website en dan kiest voor All Tasks, dan moet je daar ergens iets vinden over de Server Extensions. [/quote:4f4232251e]
Link naar reactie
Is het eigenlijk wel mogelijk om een asp pagina als begin pagina te hebben? [quote:0a4973af5f] Op 16-04-2002 14:42 schreef Bigfoot: Hoe het zit met de installatie van FP (aangenomen dat daar die server extensions al aan de orde komen) weet ik niet, maar je moet volgens mij in IIS wel voor elke site aangeven dat de FP Server Extensions gebruikt moeten worden. Als je in IIS rechtsklikt op een website en dan kiest voor All Tasks, dan moet je daar ergens iets vinden over de Server Extensions. [/quote:0a4973af5f]
Link naar reactie
:smile: was het op mijn computer ook maar zo simpel.. misschien dat het aan m'n firewall ligt.. heb het al zonder geprobeerd, maar dat hielp jammer genoeg ook niet.. [quote:c5d43fd781] Op 23-04-2002 22:55 schreef Wiep Corbier: Tis heel simpel. Als jij een willekeurige asp-bestand in je root hebt staan (meestal C:Inetpubwwwroot ) en je geeft in je browser je IPadres en de documentnaam op, dan zie je het in je browser. [/quote:c5d43fd781]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...