Ga naar inhoud

Novell 4.11 upgraden naar 5 inclusief nieuwe server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb een beetje advies nodig. We draaien nu novell 4.11 op een behoorlijk oude server, en we gaan een nieuwe server kopen waar we dan novell 5.? op willen gaan draaien. De back up faciliteiten op de nieuwe server komen niet overeen dus een back up overzetten is geen mogelijkheid. Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad en weet hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken? Thanx a lot Greetzzz sjoerd
Link naar reactie
Allereerst installeer je op de nieuwe server Novell 5.x (of 6.0; dan heb je meteen de nieuwste versie). Vervolgens draai je vanaf een werkstation dat zowel op de oude server en -als admin- op de nieuwe server kan inloggen een speciale migratie utility van Novell, die zowel data als users naar de nieuwe server kan migreren. Dit werkt allemaal vrijwel vlekkeloos, maar zorg voor de zekerheid voor een betrouwbare back-up. Zorg er ook voor dat je op het betreffende werkstation de laatste versie van de Novell Client hebt draaien.
Link naar reactie
Hoi jongens, bedankt voor jullie antwoorden, ik heb het ook gevraagd aan een zeer ervaren beheerder van novell, hij gaf me de tip om eerst de nieuwe server te bouwen in het netwerk van de oude en dan inderdaad met migratie tools data over te gaan zetten en vervolgens met dezelfde migratietools de oude server uit het netwerk te knikkeren, Hij zei dat ghosts niet echt werken omdat je hardware bij servers vrijwel gelijk moet zijn, maar onze nieuwe server wordt compleet anders ingericht.
Link naar reactie
Met die hardware klopt wel.... je moet weten wat je doet. Je moet van tevoren weten wat voor schijf-drivers je nodig hebt en zo. Ik deed dat toch zo met kopieren, nadat ik eerst een test-versie op de nieuwe server installeerde. Toen kende ik dus een werkende autoexec.ncf en startup.ncf. Bij het overzetten van de image moest ik startup.ncf op de dos-partitie aanpassen en de server starten met "server -NA" waarna ik ook de autoexec.ncf kon aanpassen. Toen draaide alles als een zonnetje....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a1bb744be5] Op 04-04-2002 16:22 schreef MrLeeJohn: Met alle respect voor ComputerTotaal en hun forum... lastigere Novell-vragen kun je beter op http://www.4ux.org of gathering.twaekers.net stellen. [/quote:a1bb744be5] GOT lijkt me helemaal niet het goede forum voor dat soort vragen zeker als het hier ook niet kan volgens jou. gebruik dan een echte nieuwsgroep bij Google of ga naar de novell gebruikersgroep de NGN.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...