Ga naar inhoud

Internet delen ( met een servertje)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoihoi, ik wil graag internet delen (kabel) en dacht aan een hub. nu heb ik me duur anderen (in een computerzaak) dat dit niet gaat. aan te raden was een router te kopen (€ 222) en daarmee internet te delen. ik vond dat dit goedkoper kon en dacht aan een server. 1. is een oude 486 met 12 mb ram genoeg om een server van te maken ?? 2. ik heb geen zin om 4 extra netwerkkaarten in deze server te steken, kan ik dus: kabel modem ---> server (netwerkkaart 1) server (netwerkkaart 2) ---> hub hub ---> computers die internet willen 3. ik wil dus een server met een hub erachter, moet ik nog apparte software op die "server" zetten?? 4. (onbelangrijke vraag) Noem je dit nu een softwarematig ingestelde router? alvast bedankt!! _________________ I sayd no to drugs, but they didn't listen. [ Dit Bericht is bewerkt door: twanscholten op 2002-03-21 17:09 ]
Link naar reactie
1) Meestal wel, maar dan moet je geen Windows 2000 willen draaien of zo :smile: Neem dan Smoothwall (zoek maar ff voor info) 2) Klopt helemaal :wink: 3) Zie 1 :smile: 4) Ja. BTW: als je nog geen hub hebt, koop dan een switch, iets duurder, maar wel beter (zoek ook maar op het forum als je de exacte verschillen wilt weten).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...