Ga naar inhoud

Apache dir -> script?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het ooit eens ergens gelezen, maar heb het niet terug kunnen vinden; ik wil een directory linken aan een script (virtuele dir of niet maakt niet uit). Wat ik bedoel is dat als je bv /scriptdir/file.txt opvraagt dat dit geprocessed wordt door bv scriptdir.php die dan die /file.txt als parameter meekrijgt. Daarbij komt nog dat ik dit op zowel een Windows als op een Linux bak aan de praat wil krijgen. Volgens mij was het een apache instelling, maar zoals ik al zei heb ik het niet terug kunnen vinden... Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het gaat er niet om dat ik een directory laat zien o.i.d., het gaat er om dat de server alle requests naar een bepaalde map (en eventuele submappen) beschouwt als een script-aanroep. Hetzelfde principe als wanneer ik bv /path/script.php/file.txt zou aanroepen, dan zou script.php uitgevoerd worden. Ditzelfde wil ik maar zonder het .php gedeelte zodat het een normale map lijkt, waardoor ik geen extensie kan opgeven om die te koppelen aan PHP. AddHandler lijkt misschien een oplossing, maar er staat voorderest niks bij behalve AddHandler cgi-scripts. Ik ga het in ieder geval even proberen....
Link naar reactie
Nog wat ter aanvulling: [code:1:eaf5686b5e] list($filename) = explode("/", substr($PATH_INFO, 1)); [/code:1:eaf5686b5e] stop je dus de text achter de / in een variabele (meerdere kan ook natuurlijk, gewoon list($filename, $filename2, ...) ervan maken. Dus als je nu naar script/bla gaat, wordt dus script.php uitgevoerd en dan zit "bla" in de variabele $filename (als je tenminste bovenstaande code in script.php zet :wink:).
Link naar reactie
Eindelijk! :grin: Tijdje bezig geweest met MultiViews, kreeg niks aan de praat. mod_rewrite geprobeerd, die deed nog veel minder, vraag me niet waarom. Was het helemaal zat, ik denk, wie weet helpt dit: [code:1:1b072ad675] Alias /fake/ "P:/Apache/Apache/htdocs/rewrite/rewrite.php/" [/code:1:1b072ad675] En jawel, het werkt prima :smile:
Link naar reactie
Inderdaad, maar met MultiViews krijg ik 't ook niet aan de praat... In ieder geval gaat het hier om de server van het bedrijf waar ik werk, dus het is wel toegestaan, in mijn geval dus probleem opgelost, alhoewel ik wel erg nieuwsgierig ben als iemand met een oplossing komt die ook bij normale providers werkt :smile: [Edit] Overigens werkte SetHandler ook prima, beter zelfs aangezien dat in een htaccess ook kan, maar die was ook niet toegestaan bij m'n eigen hosting... _________________ Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. [ Dit bericht is bewerkt door: MarkVR op 2002-04-19 18:23 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...