Ga naar inhoud

Software distribueren via server.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet vanaf een NT4-server Office2000 installeren op een stuk of 12 Win98-computers in een LAN. Op de server heb ik de CDrom-speler geshared, en op de Win98 computers een netwerkverbinding gemaakt. Dit lukt op zich wel, maar het nadeel is dat ik van computer naar computer moet lopen om de instellingen te setten. Kan dit ook eenvoudiger?
Link naar reactie
MrLeeJohn schreef: [b:ab2bef0a93]Settings kan simpel door de register-settings uit te zoeken (evt met een snapshot-utility) en dan "regedit /s z:regsoffreg.reg" in het login-script te zetten. Is het ook altijd hetzelfde.[/b:ab2bef0a93] Bedankt voor je antwoord, maar ik snap er helaas niets van! Ik ben geen computerleek, maar helaas ook geen systeembeheerder, en begrijp je uitleg dus niet. Tools kan ik helaas niet bijkopen, de klus zal zonder extra hulpmiddelen moeten gebeuren. Daarom nog wat aanvullende vraagjes: -Waar vind ik het log-in script waar je over schrijft? (Bij mijn weten loggen de computers in zonder script, de server wordt alleen als SAM en fileserver gebruikt.) -Welke registersettings moet ik uitzoeken? Die van de Win98-computers? -Moet ik een log-in-script maken? Zo ja, hoe en waar? -En als ik je advies al op zou kunnen volgen, wat dan? Moet ik als installatiemap voor Office2000 in netwerkomgeving van de server een map op een van de workstations uitkiezen? Misschien wat extra uitleg voor een (vrijwel) leek op NT-gebied.....
Link naar reactie