Ga naar inhoud

Software distribueren via server.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet vanaf een NT4-server Office2000 installeren op een stuk of 12 Win98-computers in een LAN. Op de server heb ik de CDrom-speler geshared, en op de Win98 computers een netwerkverbinding gemaakt. Dit lukt op zich wel, maar het nadeel is dat ik van computer naar computer moet lopen om de instellingen te setten. Kan dit ook eenvoudiger?
Link naar reactie
MrLeeJohn schreef: [b:ab2bef0a93]Settings kan simpel door de register-settings uit te zoeken (evt met een snapshot-utility) en dan "regedit /s z:regsoffreg.reg" in het login-script te zetten. Is het ook altijd hetzelfde.[/b:ab2bef0a93] Bedankt voor je antwoord, maar ik snap er helaas niets van! Ik ben geen computerleek, maar helaas ook geen systeembeheerder, en begrijp je uitleg dus niet. Tools kan ik helaas niet bijkopen, de klus zal zonder extra hulpmiddelen moeten gebeuren. Daarom nog wat aanvullende vraagjes: -Waar vind ik het log-in script waar je over schrijft? (Bij mijn weten loggen de computers in zonder script, de server wordt alleen als SAM en fileserver gebruikt.) -Welke registersettings moet ik uitzoeken? Die van de Win98-computers? -Moet ik een log-in-script maken? Zo ja, hoe en waar? -En als ik je advies al op zou kunnen volgen, wat dan? Moet ik als installatiemap voor Office2000 in netwerkomgeving van de server een map op een van de workstations uitkiezen? Misschien wat extra uitleg voor een (vrijwel) leek op NT-gebied.....
Link naar reactie
Ik ben wel systeembeheerder en ik snap eerlijk gezegd de uitleg van MrLeeJohn ook niet, maar ik kan wel antwoord geven op je vragen over een logon-script. Als die NT server is ingericht als domain-controller staat er een directory (c:winntsystem32replimportscripts) op de harde schijf waar de logonscripts moeten staan. Een logon-script loopt op een (NT/2000)client als er een gebruiker inlogt. Zo'n script kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de gebruiker bepaalde netwerkschijven krijgt toegewezen. Maak in deze directory eens een bestandje aan in notepad en noem hem logon.bat (het moet dus een bat-bestandje worden). Zet hier nu het volgende in: net use h: \servernaamsharenaam Ga in de user directory naar een gebruiker en vraag daar de eigenschappen van op. Onder de knop Profile vul je bij logon scrip logon.bat in. Iedere keer als deze gebruiker inlogt krijgt hij op de pc waar hij inlogt een schijf H: die verwijst naar een gedeelde map op de server.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...