Ga naar inhoud

FTP Server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op een win98se computer een simpel ftp servertje opgezet. Maar die computer is een client en ik kan daardoor alleen maar via één van de andere computers in het netwerk die server benanderen. Met ftp://192.168.0.2 bijvoorbeeld, maar ik wil dat ik via ftp://ip.adres.internet.provider! Mijn vraag is: hoe kan ik er voor zorgen dat iemand anders via het internet mijn servertje kan benaderen, zonder de ftp server op de 'server computer' te zetten. Bvd. Klaas
Link naar reactie
Je moet er voor zorgen dat het Internet geforward word naar je andere PC. Als je VPN gebruik wordt het wat moeilijker. Ik weet niet eens of dat kan. Als je Wingate heb kan je gewoon port 21 forwarden naar een andere PC. Het geheel wordt wat minder secure maar het werkt dan wel. (heb het namelijk zelf ook zo ongeveer in elkaar zitten) suc6 John
Link naar reactie
* Wingate * tabblad 'services' * new service (als FTP proxy server er al niet staat, anders deze aanpassen) * Bij tabblad 'general' 'service port' 21 laten staan of zetten op het portnummer wat je voor ftp open heb gezet * Bij tabblad 'bindings' 'specify interfaces connections will be accepted on: Voeg hier het IP-address toe van je ftpserver. Nu zal Wingate gaan 'brullen' dat je jouw omgeving open aan het zetten ben * Bij tabblad 'Non-proxy requests' vink je 'Pipe request through to predetermined server' en vul bij 'server' het IP-address in van je FTP-server bij 'port' vul je nog een keer 21 in (of een andere door jouw gebruikte port-nummer tbv ftp Bij de andere tabbladen kan je alles default laten staan of je moet alleen vrienden en kennissen door laten gaan. Dan kan je dat naast je FTP-server ook hier invullen. Mag je verder bij de leverancier uitzoeken :smile: suc6 John
Link naar reactie
[quote:4c8354e92e] Op 26-01-2002 20:15, schreef sjouken: * Wingate * Bij tabblad 'bindings' 'specify interfaces connections will be accepted on: Voeg hier het IP-address toe van je ftpserver. Nu zal Wingate gaan 'brullen' dat je jouw omgeving open aan het zetten ben [/quote:4c8354e92e] Bedankt! Alleen kun je in de standaard versie van Wingate geen IP adressen toevoegen/wijzigen bij het tabblad bindings :sad: [ Dit Bericht is bewerkt door: Klaasje op 2002-01-28 16:43 ]
Link naar reactie
Sorry, foutje Bij 'bindings' moet je je Internet-address neerzetten. Dus staat er in het bovenste veld: * je internet-address * 127.0.0.1 Als je na afloop alles save en dan wingate stop/start, zie je dat in dit bindings-vak alles gestart is. Nogmaals sorry, maar ja weer een antwoord in dit forum; wie weet wordt ik nog eens iets anders als 'nieuw lid' :smile:
Link naar reactie
[quote:827f86799e] Op 28-01-2002 18:16, schreef sjouken: Sorry, foutje Bij 'bindings' moet je je Internet-address neerzetten. Dus staat er in het bovenste veld: * je internet-address * 127.0.0.1 Als je na afloop alles save en dan wingate stop/start, zie je dat in dit bindings-vak alles gestart is. Nogmaals sorry, maar ja weer een antwoord in dit forum; wie weet wordt ik nog eens iets anders als 'nieuw lid' :smile: [/quote:827f86799e] Nogmaals bedankt! Bij mij staat er in het bovenste veld (=bound) van het tabblad bindings dit: * 127.0.0.1 started * 192.168.0.1 started (dat is het IP van de 'netwerkserver, waar de wingate server op draait en niet de FTP server) Welk IP-adres bedoel je met internet-adres?? Misschien wordt ik ook wel iets anders als nieuw lid, omdat ik zoveel vragen stel! :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...