Ga naar inhoud

Chello en linux (Freesco, BBIagent en Mandrake) wil niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een netwerkje liggen dat nu nog via een computer met window 98 en ICS met internet verbonden is. Ik wilde liever linux als router gebruiken. Freesco leek een mooie oplossing, omdat je dan niks aan de computer hoeft te doen. Freesco krijg ik echter niet online. Ik krijg steeds de volgende foutmelding zonder verdere uitleg: "SIOCARRDT: invalid argument" Daarna heb ik een soortgelijk programma gebruikt. [url=http://bbiagent.net]BBIagent[/url]. Hier is alles iets duidelijker. Wat hier overduidelijk fout gaat is dat hij de gateway niet pakt en de volgende error geeft: "SIOCARRDT: network unreacheble". Ook Mandrake 8.1 krijg ik niet online. Op het interne netwerk kan ik gewoon pingen naar de router en het controlpanel openen. Het 'chelloIP' is vanaf het LAN ook te te pingen via de router. Maar een IP op internet (ook de gateway) pakt ie niet. "IP niet in doelnetwerk". Ligt dit nou aan mij, chello of linux??? Het zou toch belachelijk zijn als Linux niet zou werken onder Chello...
Link naar reactie
Het probleem ligt niet aan linux of aan chello, maar aan jou. Je hebt waarschijnlijk ergens een waarde opgegeven die te groot is of niet goed. bijvoorbeeld een letter getypt waar je een cijfer moet typen. Zelf heb ik dit probleem ook gehad. Zelf heb ik de combinatie freesco en @home en dat werkt goed. ook ken ik mensen die freesco op chello hebben draaien en dat werkt ook. Als ik jouw was zou ik de configuratie van freesco nog een keer helemaal op nieuw doen zodat je zeker weet dat alles goed staat.
Link naar reactie
[quote:67c6249047] Op 11-04-2002 0:03 schreef pimmer: Als ik jouw was zou ik de configuratie van freesco nog een keer helemaal op nieuw doen zodat je zeker weet dat alles goed staat. [/quote:67c6249047] Whuhahahahaha LOL zeker??? Wat doe je eerst heel erg vaak voor je je vraag hier op het forum dumpt? Ik kan geen enkel fout vinden in de instellingen. De enige fout die ik intussen gevonden heb is dat de driver voor de chellokaart niet (goed) geladen wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...