Ga naar inhoud

Draadloos gamen, verbinding wordt traag/valt weg


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn vraag c.q. probleem betreft het volgende: Ik heb een thuis netwerk opgezet met een Eminent router ( specs: Eminent router 802.11G ,USB 54Mbps max., zowel draadloos als bedraad. ,op pc een eminent USB stick) Aan elke kabel kan of heb ik een pc c.q. laptop hangen en alles werkt perfect, ook downloaden via emule , azureus e.d. werkt 100% Nu mijn probleem m.b.t het draadloos gedeelte, hoewel het normale internet verkeer en netwerk hier normaal op verloopt, krijg ik hierop maar een max. verbinding van 36Mbps, nu weet ik dat door zgn. "overhead" iets verlies optreed, dus daar kan ik wel mee leven. Het zit m in het volgende, tijdens het downloaden via b.v. emule, azureus e.d. blijft de snelheid op 36Mbps maar zodra ik er online mee ga gamen ( b.v. Swat4), dan zakt de verbinding geleidelijk weg naar nog maar 1Mbps en wordt het online spelen traag of verbreekt de verbinding helemaal... Dan moet ik de verbinding weer opnieuw "resetten" met het programma (bijgeleverd, dat de verbinding controleerd ipv windows zelf n.l. :ZDWlan- wireless config tool) en heb ik weer 36Mbps..... P.s. De veldsterkte van het signaal blijft hierbij optimaal en de verbinding is WEP beveiligt op 64Bit... Een overpijnzing mijner zijds is : 1) dat het spel enorm veel CPU in beslag neemt en daarom het internet verkeer niet meer geregeld krijgt? 2) dat t aan de router zelf ligt, en deze de datastroom niet (draadloos) geregeld krijgt,miss. te warm wordt ? PC specs aangesloten op draadloos netwerk ivm gamen Swat4, Doom 3,quake 4, Delta Force 2, Earea 51 enz. : Moederbord Fabrikant : http://www.abit.com.tw/ MP Ondersteuning : Geen Model : NF7-S/NF7 (nVidia-nForce2) Versie : 2.X Systeem BIOS : 05/14/2003-nVidia-nForce-6A61BA1BC-14 Chipset : nVidia nForce2 ICP Processor Model : AMD Athlon(tm) XP 2500+ Snelheid : 1.83GHz Model Nummer : 2500 (geschat) Prestatie Rating : PR2654 (geschat) Cores per Processor : 1 Unit(s) Threads per Core : 1 Unit(s) Behuizing : Socket A PGA Multiplier : 11/1x Generatie : G7 Naam : Duron M10 & Athlon MP/XP (Barton/Thorton) 130nm 1.8GHz+ 1.6-1.65V Revisie/Stepping : A / 0 (0) 'Stepping Mask' : A2 'Core Voltage Rating' : 1.650V Maximale Fysieke / Virtuele Addressering : 34-bit / 32-bit Native Page Size : 4kB Video Adapter Model : NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Chipset : GeForce4 Ti 4200 RAMDAC : Integrated RAMDAC Video BIOS : Version 4.25.00.30.00 VGA Compatibiliteit : Geen Totaal Geheugen : 128MB (123MB Video) (126MB Systeem) Texture Geheugen : 249MB Ondersteund DIME Texturing : Ja AGP Eigenschappen Versie : 2.00 MS-DOS 'Queue Length' : 32 'FastWrites' Ingeschakeld : Geen 'FastWrites' Ondersteuning : Ja 'SideBand' Ingeschakeld : Ja Data Transfer Modes Ondersteund : 1x 2x 4x Huidige Data Transfer Rate : 4x Video BIOS Fabrikage Datum : vrijdag 24 mei 2002 Versie : 4.25.00.30.00 Huidige Video Modus Modus : 1024x768 16M+ WareKleuren (32-bit) Huidige Refresh Rate : 60Hz Virtuele Desktop grootte : 1024x768 Video Stuurprogramma Model : nv4_mini.sys Versie : 6.14.10.4523 Verwachtte Windows Versie : 4.00 Hardware Acceleratie : Ja Screen Saver Actief : 70 minute(n) Screen Saver Naam : C:\WINDOWS\System32\SPACEP~1.SCR Laag Stroom Verbruik Actief : 180 minute(n) Geen Stroom Verbruik Actief : 180 minute(n) Systeem i2c Controller 1 Model : nVidia Riva GFX DDC1 i2c Snelheid : 50kHz Systeem i2c Controller 2 Model : nVidia Riva GFX DDC2 i2c Snelheid : 50kHz Uitgebreide Video Instellingen Animatie Effecten Ingeschakeld : Ja 'Full Windows Drag' Ingeschakeld : Ja 'Font Smoothing' Ingeschakeld : Geen Hoogcontrast Modus Aan : Geen Systeem Geheugen Controller Locatie : Moederbord Error Correction Capability : Geen Aantal Geheugen Sloten : 3 Maximaal Geheugen Ondersteund : 1.5GB Bank0/1 - A0 : DIMM 256MB Bank2/3 - A1 : DIMM 256MB Bank4/5 - A2 : Leeg (Info via SiSoftSandra 2005) BVD.....
Link naar reactie
deze problemen heb ik ook gehad weliswaar niet met dezelfde router maar misschien helpt het. ik heb toen dmz ingesteld dat houd in dat je de pc waar je op gamed helemaal open zet voor internet dus geen last hebt van de router van de firewall zon probleem vond ik dat niet want heb toch een software matige firewall misschien is dat voor jou ook te proberen
Link naar reactie
[quote:2142c194ec="NoepZor"]Dat is wel link, maargoed. Verder zou je denken dat de router het juist wél aankan, want games verbruiken veel minder bandbreedte dan een download client, die je verbinding dichttrekt. Heb je al zitten goochelen met de antennepositie?[/quote:2142c194ec] heb niet gezegt dat het niet link was :) maar niet om je te beledigen maar ik heb nog geen router gehad waar de antenne positie iets bij uitmaakte kan dat werkelijk iets schelen dan?
Link naar reactie
[quote:47443e27f0="wildside"][quote:47443e27f0="NoepZor"]Dat is wel link, maargoed. Verder zou je denken dat de router het juist wél aankan, want games verbruiken veel minder bandbreedte dan een download client, die je verbinding dichttrekt. Heb je al zitten goochelen met de antennepositie?[/quote:47443e27f0] heb niet gezegt dat het niet link was :) maar niet om je te beledigen maar ik heb nog geen router gehad waar de antenne positie iets bij uitmaakte kan dat werkelijk iets schelen dan?[/quote:47443e27f0] Nou, ik denk het eerste wat iemand doet bij een apparaat met een zend en ontvangst mogelijkheid,waarbij op één of andere wijze de verbinding niet 100% verloopt, is het rommelen met de antenne zelf (als je dr nog niet veel verstand van hebt) .Dus m.a.w dat haddn we al ens geprobeerd... Ik zal eens de betreffende pc vrijschakelen in de router zelf en hoop dat 't de oplossing is, mocht 't helpen...alvast bedankt...
Link naar reactie
[quote:c30d902792="jolo"]Hepen t uitzetten van de routerfirewall, of openzetten van alle poorten in je router raad ik af. Voor online gamen via een router check http://www.portforward.com/cports.htm Voor online gamen met Swat4 check http://forums.vugames.com/thread.jspa?threadID=62&tstart=0[/quote:c30d902792] Inderdaad, het "open zetten" d.m.v. gebruik van DMZ instelling hielp niks, snelheid dropte toch weer naar 1Mbps, de links heb ik bekeken maar kom ik ook niet echt verder mee...ik zal het proggy eens een run geven. Op de swat info pagina wordt gezegt dat t alleen nodig is om de router/firewall aan te passen als je swat4 host, voor normaal online gamen niet nodig. De "poort trigger" pagina vermeld helaas geen trigger voor swat4.... Verder toch bedankt voor de info, komt elders nog wel van pas...
Link naar reactie
[quote:aa90da0250="NoepZor"].................... Verder zou je denken dat de router het juist wél aankan, want games verbruiken veel minder bandbreedte dan een download client, die je verbinding dichttrekt. ......................................[/quote:aa90da0250] N.B. Ik sprak van verbindingen, niet van bandbreedte (waarbij je waarschijnlijk doelt op het aantal bytes per seconde up en down). (M.a.w. je kunt tientallen verbindingen hebben, terwijl het aantal bytes up en down relatief klein is.)
Link naar reactie
[quote:cc417f0476="Jaap H"][quote:cc417f0476="NoepZor"].................... Verder zou je denken dat de router het juist wél aankan, want games verbruiken veel minder bandbreedte dan een download client, die je verbinding dichttrekt. ......................................[/quote:cc417f0476] N.B. Ik sprak van verbindingen, niet van bandbreedte (waarbij je waarschijnlijk doelt op het aantal bytes per seconde up en down). (M.a.w. je kunt tientallen verbindingen hebben, terwijl het aantal bytes up en down relatief klein is.)[/quote:cc417f0476] Nou, al die weetjes m.b.t bandbreedte , verbindingen , port triggering enz. ten spijt, is het me nog steeds niet duidelijk waarom de verbindings snelheid dropt van 36Mbps naar 1Mbps .Als ik me niet vergis betreft dit de verbinding tussen pc en router, niet van router naar buiten.... Ik heb inmiddels de firmware van de router ge-update omdat deze update één en ander zou verbeteren: The files will upgrade the firmware of your Cable/DSL Router to version R1.97e1. 1. NOTE! DO NOT POWER OFF THE UNIT WHEN THE UNIT IS BEING UPGRADED, OR THE UNIT MAY BE DAMAGED. 2. The configuration will not be changed. You need not configure it again. ****************************** CHANGE HISTORY ****************************** *** R1.97e1 (05/05/12) 1.Improve wireless signal *** R1.97d8a (05/04/15) 1.Fix wireless connection problem with zydas chipset [img:cc417f0476]http://tinypic.com/hs46dj.jpg[/img:cc417f0476] Maar ondanks deze update blijft t probleem bestaan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...