Ga naar inhoud

Philips Streamium SL300 op 802.11b, netwerk op 802.11g


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips Streamium SL 300 op het oog (zie http://www.mediamarkt.nl/1/producten_trends/soho/details.php3?id=3921456). Volgens de produktomschrijving draait deze op WiFi 802.11b. Moet ik daarvoor mijn thuisnetwerk ook op 802.11b instellen op de boel draadloos te kunnen laten functioneren, of kan dit gewoon op 802.11g blijven draaien? Volgens de Sitecom is de hardware neerwaarts compatible, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat dit betekent dat alles op 802.11b moet draaien, of dat 802.11g en 802.11b gewoon naast elkaar op het netwerk kunnen. (Router: sitecom WL-143 met Wireless Network PC Card WL-140). Ik ben echt een newbie voor wat betreft draadloze netwerkverbindingen. Dus, alle reacties zijn welkom. Alvast hartelijk dank!
Link naar reactie
[quote="tulanez"]Volgens de produktomschrijving draait deze op WiFi 802.11b. Moet ik daarvoor mijn thuisnetwerk ook op 802.11b instellen op de boel draadloos te kunnen laten functioneren, of kan dit gewoon op 802.11g blijven draaien? Volgens de Sitecom is de hardware neerwaarts compatible, (Router: sitecom WL-143 met Wireless Network PC Card WL-140).[/quote] Even inloggen in de router en controleren of er bij wifi een "Mixed mode" staat vermeld. Tegenwoordig hebben ze wel een mix mode en kun je 11b en 11g door elkaar gebruiken. Een 11g client op 11b server draait 11b maximaal, maar drukt dan je snelheid voor alle clienten naar 11mbits ! (11b client op 11g server ook trouwens) Bij Mix mode heb je daar dus geen last van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...