Ga naar inhoud

wireless router installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben al hele dag aan het proberen om een wireless router te installeren, maar het wil niet lukken! Ik heb een wireless broadband router aangeschaft en wil deze nu via de utp-kabel aansluiten op een vaste pc en met mn laptop draadloos. Het probleem is nu dat ik geen verbinding krijg tussen de router en de pc. Hij blijft aangeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten, terwijl deze naar mijn idee gewoon is aangesloten! De modem is een speed touch home van alcatel en de router is van Prime Electronics & Satellitics Inc. (PESI). Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Link naar reactie
[quote:ff72fa0471="eliesvr"]ik kom momenteel niet eens meer in de setup..! Ik neem aan dat ik dat via de setup moet doen of is er ook nog een andere manier?[/quote:ff72fa0471] Via het IP adres van de router. Dit vul je in de browser in. IP adres kun je vinden in de handleiding of met ipconfig. Als het met het betreffende IP niet lukt, zet dan de router ff uit en dan weer aan. Dan weer proberen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
je kunt zelfs de nieuwe router niet bereiken. Bij het inloggen op de oude router gaat alles met dezelfde utp kabel wel goed. Kan hieruit maar één conclusie trekken, kabel is goed en de juiste. Heb jij in jouw prive netwerk vaste ip adressen?? zo ja? verander die van de pc, waarmee je de nieuwe router wil configureren, het ip adres in eentje uit dezelfde reeks als die van de nieuwe router. Of je zou ook nog bij de inlog pc het ip adres automatisch kunnen laten toewijzen door de router. En probeer het ook eens zonder firewall. Als je dit heb gedaan moet je, lijkt mij, sowiso in de nieuwe router moeten kunnen komen. Succes ermee, Drupke.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...