Ga naar inhoud

Linksys Router + Wireless + Switch als standalone wireles AP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een Linksys BEFW11S4 Cable/DSL 4x 10/100Mb + WireLess kopen, maar hem niet gelijk inzetten als router (dat gebeurt pas in een later stadium). Mijn plan is om hem voorlopig als access point voor een laptop te gebruiken. De online handleiding is helaas niet duidelijk genoeg en ik kan het antwoord helaas ergens anders niet vinden. Wat ik me afvraag is 1) of het mogelijk is om dit apparaat zonder de router in te zetten als access point 2) of de wireless laptop dan via de ingebouwde switch alsnog op het lokale netwerk kan komen 3) of er de mogelijkheid bestaat om de rechten van de wireless laptop op het lokale netwerk via de firewall te beperken, ik heb namelijk het vermoeden dat de firewall enkel tussen de WAN-poort en de switch/wireless poort filtert, maar filtering onderling niet toelaat. Wie heeft zo'n ding en kan mij dit uitleggen?
Link naar reactie
1. Zodra je een Linksys BEFW11S4 Cable/DSL 4x 10/100Mb + WireLess inzet als access-point, fungeert hij of als router of als switch. Als je hem als router gebruikt heb je toegang tot internet. Gebruik je hem als switch, dan kan je daarmee je interne netwerk benaderen (de overige uitgangen). :wink: Je kunt er natuurlijk ook geen andere verbindingen aan hangen, maar dan heeft die weinig nut. 2. Ja, dat kan. 3. Normaal wordt er inderdaad gefilterd op de router-uitgang. Dus niet in het interne netwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...