Ga naar inhoud

Instelling probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie weet raad? In afwachting van een breedband aansluiting heb ik mijn pc’s (2x XP+1x W89SE) alvast in een netwerk gezet. De XP’s zijn via ISDN met internet verbonden. Ik heb een SWEEX Router (met 4 poorts Switch) gekocht en de 3 pc’s hierop aangesloten. Het LAN deel geconfigureerd en de pc’s kunnen elkaar “zien”. Wat niet lukt is om de W98 via een XP internet op te laten gaan. De W98 heeft wel een icoon: Internet gateway; verbinding verbroken. Ik kan dan wel verbinding maken en zie op de XP dat er daadwerkelijk een internetverbinding is. Alleen de browser van de W98 opent geen enkel venster, kan de server niet vinden. Van alles geprobeerd, thuisnetwerk via windows configureren enz. Wat en waar kan ik nog iets instellen zodat deze configuratie wel werkt, of is het door de verbinding via een router niet mogelijk om tijdelijk een gedeelde ISDN verbinding te gebruiken? Ik heb ook geen zin om voor 3 tot 4 weken een hub aan te schaffen. XP: IP-adres 192.168.2.103 Subnetmasker 255.255.255.0 Standaardgateway 192.126.2.1 ISDN verbinding gedeeld W98SE: IP-adres 192.168.2.102 Subnetmasker 255.255.255.0 Standaardgateway 192.126.2.1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...