Ga naar inhoud

Netwerkprinter wordt niet herkend


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn HP printer hangt via een USB poort aan een computer met XP. Aan de algemene server (een Linux bak), hangt de ADSL internet verbinding. Via een ethernet HUB is het volgende aan elkaar gekoppeld: 1) de server 2) een XP computer (met via USB de printer in kwestie) 3) twee laptops met resp. win 98 en win Millenium 4) een desktop met win 98 5) een desktop met win 95 Alle computers binnen het netwerk zien elkaar en kunnen ook de gedeelde schijven vinden en kunnen ook via de server op het internet communiceren. Het probleem: Ik kan alleen vanaf de XP computer printen. De printer is wel 'deelbaar' gemaakt, maar wordt op de een of andere manier niet herkend als netwerkprinter. De wizards 'netwerkprinter installeren' op de verschillende computers zien niet dat er een printer via de USB poort op de XP-domputer is aangesloten. De wizards willen dat je eerst het totale netwerk aanklikt en vervolgens het icoontje computer aanklikt waaraan de printer is aangesloten. Resulaat daarvan is dat de +box verdwijnt en er vervolgens niks meer te kiezen/vinken valt. Noot voor de echte wizards: de printerpoort die de XP computer aangeeft is: DOT4_001 USB wordt als zodanig niet in de lijst met''eigenschappen" voor de printer niet herkend/weergegeven. Wie weet wat er mis is?
Link naar reactie
oh jee..... dot4_poorten in een netwerk :-? ...dot4_xxx zijn zgn. virtuele printerpoorten die HP gebruikt voor o.a. hun all-in-one producten en usb aansluitingen. Als je de mogelijkheid hebt om die printer op je paralelle poort LPT1: aan te sluiten zou ik dat zeker doen. Kijk voor de zekerheid ook maar even op de [url=http://www.hp.com/country/nl/dut/welcome.html]HP site[/url]. Zoek bijvoorbeeld op 'dot4' of op je type printer. Suc6 Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...