Ga naar inhoud

TCP en/of DNS probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Een kennis van me zit met een raar probleem. Na het installeren van een hoop programma's en het niet goed verwijderen ervan is er een probleempje onstaan. Windows kan geen DNS servers meer bereiken, dwz er kan geen hostname opgevraagd worden. Ik kan echter wel alle ICMP protocollen gebruiken, zoals ping en trace route. Niet alleen de nameservers kan ik pingen, ook alle andere computers op het internet, dus buiten het netwerk van Zonnet. Zodra ik TCP wil gebruiken werkt het niet meer. Ik kan dus onder IE geen pagina's meer opvragen, ook bij het rechtstreeks invoeren van een IP nummer krijg ik een DNS error. Ook bijvoorbeeld Telnet werkt niet. Weet iemand raad???
Link naar reactie
Lijkt erop dat er 1 of andere firewall geinstalleerd is geweest door die kennis en dat deze op de onjuiste manier is verwijderd. Software matige firewalls passen namelijk de protocol stack aan en plaatsen daar hun eigenste bij. Wanneer dit het geval is, dan deze software opnieuw installeren en op de juiste manier weer deinstalleren. Wanneer dit niet werkt dan de gehele netwerk omgeving verwijderen de computer opnieuw starten en alles weer installeren.
Link naar reactie
Dit was ook mijn eerste gedachte. Hij beweert in ieder geval niet zo'n dergelijke software geinstalleerd te hebben (dit betekent niet alles hoor... :wink:), maar ik moet dit trouwens eens nalopen bij software onder configuratiescherm. Het netwerk heb ik al volledig geinstalleerd, alles eruit gegooid, inclusief de externe toegangsadapter. Deze heb ik een keer opnieuw geinstalleerd, maar dit gaf ook geen resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...