Ga naar inhoud

FreeBSD<-> ? <novell>


anoniem

Aanbevolen berichten

Goeiendag, Heb een (netwerk probleem. (zit ik in het juiste forum ??) Hier staat het volgende: 1. Een LAN met Novell, probleemloos en dat wil ik zo houden 2. Een PC met WinME, Linux en FreeBSD en 2 NIC's: -de ene naar kabelmodem (via WinME op internet) -de ander (nu) zonder kabel naar Novell (w/veiligheid) Linux doet nog geen dienst en weet nog niet of tie wel actief gaat worden. FreeBSD moet gaan draaien als een copie van hiervolgend. 3. Een PC met uitsluiten FreeBSD die ontwikkeld moet worden tot server (www etc) De bedoeling is dat 2 en 3 sowieso gekoppeld worden (wijzigingen in copie voorbereiden en als het goed is dan naar origineel op 3). Als 3 straks operationeel is komt die aan kabelmodem en 2 weer naar Lan Hoe krijg ik een veilige verbinding naar internet ? Dus dat men niet van buiten op het Lan kunnen komen. PC3 toch niet aan Novell ?? En daar een firewall ? Of de firewall op PC2. Of op beide ? Met welke s/w kunnen 2 en 3 worden gekoppeld ? In FreeBSD ? Visies van ouwe rotten worden op hoge prijs gesteld. Opamax
Link naar reactie
[quote:0e5d564f7d="opamax"]Goeiendag, Heb een (netwerk probleem. (zit ik in het juiste forum ??) Hier staat het volgende: 1. Een LAN met Novell, probleemloos en dat wil ik zo houden 2. Een PC met WinME, Linux en FreeBSD en 2 NIC's: -de ene naar kabelmodem (via WinME op internet) -de ander (nu) zonder kabel naar Novell (w/veiligheid) Linux doet nog geen dienst en weet nog niet of tie wel actief gaat worden. FreeBSD moet gaan draaien als een copie van hiervolgend. 3. Een PC met uitsluiten FreeBSD die ontwikkeld moet worden tot server (www etc) De bedoeling is dat 2 en 3 sowieso gekoppeld worden (wijzigingen in copie voorbereiden en als het goed is dan naar origineel op 3). Als 3 straks operationeel is komt die aan kabelmodem en 2 weer naar Lan Hoe krijg ik een veilige verbinding naar internet ? Dus dat men niet van buiten op het Lan kunnen komen. PC3 toch niet aan Novell ?? En daar een firewall ? Of de firewall op PC2. Of op beide ? Met welke s/w kunnen 2 en 3 worden gekoppeld ? In FreeBSD ? Visies van ouwe rotten worden op hoge prijs gesteld. Opamax[/quote:0e5d564f7d] Tot nu toe helaas nog geen reactie. Zit ik in het verkeerde forum ? Misschien de vraag verkeerd geformuleerd ? Ga nu over naar een ander onderwerp. Wil een van de moderatoren dit onderwerp wissen ? Opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...