Ga naar inhoud

geen verbinding met routeren netwerkkaart. win 2000 en xp


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik heb een (oude) 400 Mhz pc staan met win xp er op. ik gebruik een 3Com pci conbo kaart. mijn computer hangt met een kabel direct aan de router met een utp-kabel. ik had onder mijn bed nog een oudere pc liggen (133Mhz) met ook een 3Com combo alleen dan isa. omdat het utp gedeelte in de nieuste pc al bezet was voor internet en ik nog een stuk coax had liggen zette ik een netwerkje op tussen deze 2. mijn eerste vraag: kan de computer het coax en het utp gedeelte afzonderlijk van elkaar aansturen? (dan heb je dus eigenlijk het effect van 2 kaartjes) dit had ik dus gedaan en ingesteld op win 2000. das heel mooi allemaal en werkte goed. totdat ik opnieuw opstarte en via het bootmenu naar win xp ging. de internetverbinding doet et niet meer. ik weet zeker dat het aan mijn pc ligt, want ik kan niet pingen naar de router. ik heb de caox kabel losgehaald en teon gereboot met de utp er in. aan de kabel ligt het niet want andere pc's kunnen wel pingen en de kabeltester geeft een goede kabel aan. ik had al een idee waar het aan kon liggen. ik heb met win 2000 de instellingen van de pc geweizigd om via het coax gedeelte verbinding te maken met andere pc's. maar ik weet niet zeker of deze instellingen die ik in win 2000 gemaakt heb ook in windows xp gelden en daarom geen verbinding met de router meer is. mijn instinkt zegt me dat ik hier af had moeten blijven maar daar is het nu te laat voor. ik heb ook geen zin op bv win xp te verwijderen en dan alles recht te zetten (alle instellingen staan net goed) volgens mij moet dit anders kunnen. graag hulp want ik weet het echt niet meer. :roll: Twan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...