Ga naar inhoud

geen netwerkverbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg het netwerk bij een vriend niet aan de praat. Instellingen precies zoals hier thuis, crosskabel is goed (zojuist bij mij geprobeerd), netwerkadapters zijn goed geinstalleerd, recente windows (win 98se) installaties... Slechts 1 van de pc's heeft een firewall (zonealarm) en ook die uitschakelen helpt niet. Het zijn 2 verschillende netwerkkaarten, 1 met realtek en de andere met VIA chip, maar dat moet niet uitmaken. Protocollen etc zijn allemaal geinstalleerd, waarbij ik TCP/IP als standaard heb ingesteld. Maar ook met NetBEUI werkt het niet... Ze "zien" elkaar gewoon niet (ook als ik op computernaam zoek). Iemand tips?
Link naar reactie
Gooi in netwerk setup alles weg. Ja paardemiddel. Meestal doet ie het daarna wel. Als dat niet helpt, fixeer de snelheid van NICs op 10 of 100 afhankelijk van wat je hebt. Wil ook wel helpen. Ik neem aan dat je dezelfde werkgroep hebt en dat je eleke PC een eigen IP nummer hebt gegeven ? Na het opstarten kan het best 1-2 minuten duren voor ze elkaar zien. Succes
Link naar reactie
Nee wanneer je client voor microsoft netwerken hebt geinstalleerd maar niet het vinkje hebt gezet bij bestanden delen (ook al deel je geen mappen) dan zien de pc's elkaar niet via netbios. Wanneer je wel kunt pingen betekent het dat fysiek de verbinding goed is alleen netbios is niet goed ingesteld. Dus client voor microsoft netwerken installeren en bestanden delen aanzetten in de configuratie daarvan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...