Ga naar inhoud

Netwerk tussen twee pc`s lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben bezig met een netwerk tussen 2 pc`s cross cabel. Windows Xp wizard netwerk gerund op de hoofd pc met ie verbinding zeht de wizard dat de wizard niet voltooid kan worden. 2e pc doet gewoon tijdens de wizard en kan gewoon worden voltooid. In de 1e pc zitten twee netwerk kaartjes, 1 voor m`n adsl en andere voor netwerk. Hebben ze hier een conflict tussen of ligt de oorzaak ergens anders ? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:1ec2320982="johan kruize"]Ik ben ook een leek op dit gebied, maar heb afgelopen weekend hetzelfde gedaan, zonder adsl maar met switch er tussen. Na lang zoeken kwam ik er achter dat je de ip adressen zelf moet instellen. Misschien een tip ???[/quote:1ec2320982] bedankt. Vraagje hoe deel je de ie verbinding in win xp, heb wel gedeelt maar heb je mischien een website of sow hoe ik het verder moet instellen? bedankt.
Link naar reactie
Nee een website zou ik zo niet weten, maar als je de wizzard nou draait op de pc waarop het wel goed gaat en vervolgens laat je een disk aanmaken waarmee het netwerk kunt installeren op de pc die het niet doet. De netwerkkaarten kun jezelf een adres geven (bijvoorbeeld de ene 196.168.0.1 en de volgende 196.168.0.2 en voor beide subnet mask 255.255.255.0. Verder moet je voor beide pc's aangeven wat de wergroepnaam is (moet dezelfde zijn) en moeten beide pc's een eigen unieke naam hebben. Volgens mij hoef je verder niets in te stellen (maar goed ik ben een leek en heb misschien veel geluk gehad)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...