Ga naar inhoud

Netwerk aan de gang krijgen..


anoniem

Aanbevolen berichten

Sorry, ik heb het onderwerp wel eens vaker op het forum gezien maar zou het graag als nieuw onderwerp zien. Ik zal eerst de situatie schetsen. We hebben hier 2 pc's en een laptop. Ik wil graag kunnen internetten en een goede snelheid hebben op het netwerk. Dus de combinaties met een HUB vielen af want dat is niet snel genoeg. Ik heb al een Switch aangeschaft want dat is noodzakelijk, verder ben ik ook al in bezit van genoeg netwerk kaartjes. Maar nu het vervolg: Ik ben in bezit van de volgende PC's: Pc1 = Pentium3 450mhz, 192 intern, WIN98 Pc2 = Pentium4 1800mhz, 786 intern, WINXP home Laptop = Pentium3 1000mhz Ik wil ook graag alle 3 de pc's beschikbaar blijven dus niet dat er eentje een Router wordt die verder niet meer beschikbaar wordt. Voor de makkelijkheid: het internet loopt nu via de P3 450 en het is kabel internet van CHELLO. Verder heb ik graag de laptop niet als router. Zou iemand me kunnen helpen uit de brand en graag met eenvoudige stappen :D ?
Link naar reactie
Ten eerste begrijp ik niet waarom een hub af zou vallen, omdat de gemiddelde hub 100 mbit/s aan kan. Het lijkt me niet dat jij een 100 mbit/s internet verbinding hebt (of je moet op UT twente zitten wat me niet lijkt anders had je deze vraag niet gesteld) :) Er zijn toch ook van die kant en klaar routers waar je de computers gewoon inprikt. Lijkt me toch wel de enige oplossing. Hier zullen vast en zeker wel mensen zijn die wat merken op kunnen sommen.
Link naar reactie
een HUB is het zelfde als een switch, alleen is een swicth wat intelligenter Een hardware matige router is zoals je het beschrijft de oplossing. De meesten hebben een switch (meestal 10/100) geintegreerd voor 4 pc's. Heb ze ook gezien met 8 vrije UTP aansluitingen Je kan je huidige switch er ook aan hangen en dan kan je veel meer pc's aanlsuiten of je moet de switch doorverkopen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...