Ga naar inhoud

Laptop in netwerken prikken....


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb sinds kort een laptop in mn bezit en gebruik deze thuis, op school en op mn werk. Hoe krijg ik het alleen voor mekaar dat als ik de laptop in het netwerk prik van ofwel thuis, danwel school, danwel mn werk en dat ik dan gewoon op het netwerk zit zonder al teveel lastig werk te moeten verrichten ? (En alles werkt gewoon nog...) Is dit uberhaupt mogelijk ? Heb je hier proggies voor ofzo ? iig bedankt...
Link naar reactie
Zorg ervoor dat je Ip nummer toegewezen wordt door de DHCP server. Als je XP gebruikt (wat waarschijnlijk is met een nieuwe laptop) kan je kiezen: 1- of je logt op elk domein in (als je dat thuis en op school ook hebt) wardoor je op elke locatie een eigen profiel krijgt. Heb hier zelf slechte ervaringen mee. Werk met mijn laptop op heel veel verschillende locaties. Daardoor krijg je zeer veel profielen en moet je dus ook drie bureaubladen bijv. onderhouden. 2- je logt niet in op het domein, maar lokaal op je laptop. Je maakt voor elke lokatie een apart inlogscript, die je bijv. alleen driveletters e.d. toewijst. Door zo'n script op je bureaublad te plaatsen is dubbelklikken voldoende om bij andere bestanden e.d te kunnen komen. Dit bevalt mij zeer goed, heb maar één lokaal profiel te onderhouden en kan toch overal bij. Wel moet je laptop dan op je werk en waarschijnlijk ook op school aangemeld worden op de server (als dit W2K is). Dit moet eenmalig gebeuren en kan door de beheerder gedaan worden of hij/zij kan je daarvoor zelf de rechten geven. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...