Ga naar inhoud

netwerk probleem met windows XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik zit met een klein probleempje. Thuis heb ik 2 computers. Ik wil de kabelinternetverbinding delen. Ik doe dat m.b.v. een tweede netwerkkaart. Ik heb op beide computers windows XP, maar het lukt niet om op de tweede pc internet te krijgen. Ik gebruik het programmatje Sygate maar die werkt niet helemaal in windows XP. Welk programmatje raden jullie aan te gebruiken onder windows XP?? Ik hoop snel van jullie te horen groetjes
Link naar reactie
Ik heb geen XP maar die kent volgens mij de optie Internet delen. Als die niet goed werkt volgens jouw en je wilt een andere dan kan je Winroute etc proberen. Zie ook eerste topic in forum : INTERNET DELEN Ik zou verder uitgebreide info meegeven zoals IP adressen etc.. ps. hoe zijn de 2 PC's met elkaar verbonden , gewone UTP of Cross UTP
Link naar reactie
Met sygate moet dat prima gaan hoor ik had het voorheen ook. Het nadeel hiervan is dat de computer die de internet aansluiting heeft aan moet staan als je met de tweede op het net wilt. Op den duur is dat toch wel vervelend,ik raad je dan ook aan als je het geld er voor over hebt om er een router tussen te plaatsen, ben je overal van af. groeten ; Jos
Link naar reactie
Thuis heb ik ook kabel internet en twee pc's je deelt internet door een tweede netwerkkaart te plaatsen 1 voor de kabelmodem andere voor je netwerk, deze gaat dus naar de hub toe en daar laat je iedereen inpluggen. je geeft je xp machine dan een vast ip adres en zet de optie internet sharing aan en alle pc die daarna bij het netwerk opkomen zijn voorzien van internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...