Ga naar inhoud

ip`s samenvoegen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:806078016a="lex van dam"]Is het mogelijk om 2 ip adressen samen te voegen en zo meer bandbreedte te krijgen?[/quote:806078016a] Als je bedoelt in Windows 2 IP addressen geven, moet ik teleurstellen. Dit is echt niet mogelijk, wat je wel zou kunnen doen, ik weet niet of ADSL/Kabel of iets dergelijks hebt, is 2 dsl/kabel modems op je computer aansluiten en dan via een Proxy programma de verbinding laten delen.
Link naar reactie
Ik bedoel dat ik 2 ip`s wil samenvoegen zodat ik meer bandbreedte krijg. ik dacht zelf aan een router en twee kabelmodems (met ieder een eigen ip) samen voegen via een router en dan dus bv 2x 512kb = 1024 en dat dit dan de nieuwe bandbreedte wordt en dat je dus sneller kan internetten. ------------------------------------------------------------------------------- ""2 dsl/kabel modems op je computer aansluiten en via een Proxy programma de verbinding laten delen.""" ------------------------------------------------------------------------------- heb je dan ook een dubbele dus 2x 512kb = 1024kb verbinding en kan je die dan ook delen in een netwerk?
Link naar reactie
[quote:013e4abbd5="lex van dam"]Ik bedoel dat ik 2 ip`s wil samenvoegen zodat ik meer bandbreedte krijg. ik dacht zelf aan een router en twee kabelmodems (met ieder een eigen ip) samen voegen via een router en dan dus bv 2x 512kb = 1024 en dat dit dan de nieuwe bandbreedte wordt en dat je dus sneller kan internetten. ------------------------------------------------------------------------------- ""2 dsl/kabel modems op je computer aansluiten en via een Proxy programma de verbinding laten delen.""" ------------------------------------------------------------------------------- heb je dan ook een dubbele dus 2x 512kb = 1024kb verbinding en kan je die dan ook delen in een netwerk?[/quote:013e4abbd5] een router is hetzelfde als een proxy server, een proxy server is alleen een software matige router. In principe moet het mogelijk zijn ik weet eigenlijk niet welke router of proxy server dit ondersteund. Met een proxy moet het volgens mij het makkelijste te genereren zijn.
Link naar reactie
Niet dat je er veel mee zal opschieten, want je internet gaat nog steeds over 1 IP-address naar buiten. In een drukkere omgeving zal een Router wel werken, omdat deze zal kijken welke het mist druk is en hierop een ander persoon op zal laten werken. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen maken zou FTP etc op 1 Ip-address en je HTML (wat weinig data bevat) over het andere IP-address. Hiervoor zijn verschillende pakketten voor in de handel. ISA-server is hier 1 van
Link naar reactie
Uit je vraag maak ik op dat je adsl hebt met 512 kb. Volgens mij is het zo dat je provider 1 IP adres voor je reserveerd en dat de KPN op je telefoonlijn een bandbreedte instelt van 512 kb downstream. Dit baseer ik op de mededelingen van HCCnet waarin staat dat in januari KPN de bandbreedte voor basis en plus abonnement 50% verhoogt. Het lijkt mij dus vrij zinloos om met 2 routers op 1 ip adres te gaan zitten als de bandbreedte door KPN begrenst is.
Link naar reactie
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Heb je het over fysiek 2 lijnen (waar je voor iedere lijn betaalt) die je hebt (2 lijnen van ieder 512kb) of heb je het over 1 lijn waar je meerdere ip adressen aanhangt. Als je een abonnement van 512 hebt zul je nooit meer binnen krijgen over de lijn. De optie om bepaald data verkeer te scheiden is mogelijk, maar meer dan 512 zul je dan nooit hebben. Wanneer je echt voor 2 lijnen betaalt kun je met de router waarvan ik de link heb gegeven de verbinding delen en zul je de dubbele snelheid hebben.
Link naar reactie
[quote:cd66c4f4ef="lex van dam"]Dus als ik het goed begrijp kan je niet 2 ip`s koppelen en zo meer bandbreedte maken? en die router ontlast dan alleen het ip adres die het meest op dat moment wordt gebruikt. en dat pakket [b:cd66c4f4ef]isa server [/b:cd66c4f4ef]is dat zonder router te doen?[/quote:cd66c4f4ef] ISA-server is sowieso niet te doen voor de "eerlijke" thuisgebruiker. Het vraagt om te beginnen een Windows 2000 server met active directory. Dit kost een hoop geld, verder is ISA-server zelf ook niet een van de goedkoopste pakketten, dus...... Ook moet je weten hoe het een en ander te configureren is, want ISA installeer je niet zomaar ff.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...