Ga naar inhoud

Vraag vooraf bij aanleggen "netwerk"


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Nadat ik eerst me ff flink heb verdiepd in de aangeraden sites hoe 't precies ziet met het delen van internet. Alsheb ik i.i.g 1 vraag. Er komen 3 pc's in 't netwerkje met een hubje.... er is 1 aansluiting d.m.v. een kabelmodem met het internet. Aangezien de provider verbiedt om meerdere pc's aan te sluiten heb ik 't volgnede verzonnen: In de "server-pc" zitten 2 netwerkkaarten waardoor deze: - verbinding heeft met het internet - Met de andere kaart maak ik contact met de hub ("netwerk") Voor zo ver als ik heb gehoord neemt de nadere xp machine de instellinggen prima over zonder de provider kan zien dat er meerdere pc's aangesloten zijn. Tot zo ver mag ik hopen dat 'r geen problemen zijn nu heb ik alleen ook nog eens 1 win98 station en ik vroeg me af of ik die dan ook kan aansluiten..... Nog een andere vraag... moet ik een hub nog configureren?/? of is het hoppaa stroom 'r op UTP kabeltjes 'r in en gaan met de spreekwoordelijke banaan? Harstikke bedankt alvast! Daniel
Link naar reactie
[quote:6800cf5936="PLUCKK"] 1) Voor zo ver als ik heb gehoord neemt de andere xp machine de instellingen prima over zonder de provider kan zien dat er meerdere pc's aangesloten zijn. 2) Tot zo ver mag ik hopen dat 'r geen problemen zijn nu heb ik alleen ook nog eens 1 win98 station en ik vroeg me af of ik die dan ook kan aansluiten..... 3)Nog een andere vraag... moet ik een hub nog configureren?/? of is het hoppaa stroom 'r op UTP kabeltjes 'r in en gaan met de spreekwoordelijke banaan? [/quote:6800cf5936] 1) Neem aan dat de XP machine een client is en als de netwerkprotocollen en internetsharing goed geinstalleerd zijn zal deze via de server kunnen internetten 2) Andere PC erop aansluiten is geen probleem, kan je bv dmv de netwerkdiskette in het netwerk laten opnemen 3) Een hub hoef je idd niet te configureren, kabeltjes op de juiste plaats en gaan ..... NOTE: aan jou "opstelling" zit 1 groot nadeel, de server PC moet altijd aanstaan wil(len) de client(s) internetten. Een mooiere/betere oplossing is het gebruik van een router. Is wel wat duurder als een hub maar heeft oa als voordeel dat er afzonderlijk van elkaar geinternet kan worden. Meeste routers hebben ook al een ingebouwde firewall en er zijn er zelfs die enige vormen van "ouderlijk toezicht" kunnen toepassen. Een router is wel iets moeilijker te configureren, maar meestal hebben die dingen een "setup wizard" die je stap voor stap door de installatie procedures neemt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...