Ga naar inhoud

Winroute & Firewall


anoniem

Aanbevolen berichten

Inmiddels draai ik al een tijdje met 2 pc's in een thuisnetwerk, waarbij op de host gebruik wordt gemaakt van winroute pro. Nu leek het me langzamerhand eens tijd geworden om een virusscanner te installeren (ja, ik weet het maar tot op heden geen problemen zonder scanner :wink: ) en een firewall. Nu had ik daarover een aantal vragen. 1) Ik las dat winroute een ingebouwde firewall heeft, hoe gebruik ik die? Of kan ik beter een losse firewall ernaast laten draaien? 2) Is het mogelijk om een virusscanner alleen op de host te laten draaien maar wel de client te beschermen? Ik denk het niet, maar vraag het voor de zekerheid toch maar even. Denk dat beide pc's een virusscanner moeten hebben nietwaar?
Link naar reactie
Interessante materie, heb ik ook mee lopen stoeien alleen mijn probleem is nu dat mijn server (een normale PC) het niet meer toelaat dat ik mag surfen. Bijv ik heb in de internetbrowser de proxy aangezet (z'n eigen ip-adres) en probeer dan te surfen. Hierna komt steeds mijn Wedadmin in beeld en kan ik niet meer browsen op deze PC. Ook niet als ik niet via de proxy wil browsen. Weet jij misschien de oplossing. Hoe je de firewall in kan richten is me nog niet duidelijk. Komt nog!
Link naar reactie
IK heb ook een tijdje met winroute pro gewerkt en had zonealarm draaien als firewall, voldeed perfect en ik op de beide pc's vlot surfen zonder problemen. Enige minpuntje misschien, bij het gebruik van proxy software alla winroute kan je de firewall niet in de hoogste stand zetten, omdat je in dat geval gewoon niet kunt surfen, heb voor dat probleem nooit een oplossing gevonden. Maar eigenlijk voldeed het perfect zelf in de medium stand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...