Ga naar inhoud

Netwerk XP en 98


anoniem

Aanbevolen berichten

Na alle topics en sticky doorgelezen te hebben kan ik nog steeds niet mijn probleem oplossen: De situatie: PC 1 (XP) is normale pc, rechtstreeks aangesloten op het net. Twee netwerkkaarten, eentje op het net, andere doorgelust naar laptop. Laptop (Win 98) uiteraard ook netwerkkaart. IP-adres van PC 1 is 192.168.0.1 (sub 255.255.255.0) IP-adres van laptop 192.168.0.2 (subnet 255 etc). Geen gateway of dns ingeschakeld. PC 1 heeft firewall Ter aanvulling: * de werkgroepnamen zijn gelijk * ik gebruik geen Winroute oid (en wil dit ook niet, schijnt ook niet noodzakelijk te zijn) * ik had op de laptop eerst W2K staan maar door te trage/oude laptop liep dit niet lekker zodat ik W98 erop heb gezet. Met W2K liep het allemaal super soepeltjes (zowel netwerk als internet) In het netwerk zien beide pc's elkaar. Ik kan over en weer pingen en gewoon data overdracht doen plaatsvinden, geen probleem. Netwerk is met andere woorden in orde. Alleen als ik vanuit laptop naar het net wil kan er geen server gevonden worden. PC 1 kan wel gewoon op het net. Internet staat geshared op pc 1. Firewall aan- en uitgezet om te testen maar geen verschil. Iemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...