Ga naar inhoud

Router en Netwerk Kan dat??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Heb nu Kabelinternet op 2 PC's 1 Server P3-600 met 2 netwerkkaartjes 1 voor de Kabel en 1 voor het Netwerk. op mijn Andere PC Athlon-1400 heb ik Internet via het Netwerk met een CrossKabel. Nu wil ik binnenkort nog 1 PC in m'n netwerk aansluiten dan heb ik dus een Hub nodig. Nu wil ik ig. gelijk een [b:38078068ca]Router [/b:38078068ca]kopen, mijn vraag is dan: [b:38078068ca]Kan een Router als Netwerk Hub gebruikt worden.???[/b:38078068ca] mvg JC
Link naar reactie
JC, als het antwoord duidelijk is mag ik dan op dit onderwerp doorgaan... Kan iemand me vertellen hoe de situatie er fysiek uitziet? ik bedoel: kabel komt je huis binnen, die loopt in je modem. De kabel loopt uit je modem naar de router. Vanuit de router lopen er kabels naar iedere netwerkkaart van je pc. Klopt dit? Wat nu als de pc een eind bij de router vandaan zit en je wilt er een derde pc aanhangen? Dan moet er een derde kabel getrokken worden van de router naar die derde pc? Kan een eventueel bestaande lijn niet gebruikt worden? Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:142fcd22fe="@rj€n"]Wat nu als de pc een eind bij de router vandaan zit en je wilt er een derde pc aanhangen? Dan moet er een derde kabel getrokken worden van de router naar die derde pc? Kan een eventueel bestaande lijn niet gebruikt worden?[/quote:142fcd22fe] Ethernet gebruikt maar vier aders van een UTP kabel (welke weet ik zo gauw niet). Je zou dus eventueel de kabel kunnen splitsen, want in een UTP kabel zitten acht aders. Hier zijn ook speciale splitters voor in de handel. Dit is echter niet aan te raden, omdat de kans op interferentie vele malen groter is dan wanneer er twee aparte kabels liggen.
Link naar reactie
Bij het splitsen van de kabel ga je er dus vanuit dat de andere aders ook benut woren in de router. Dat lijkt me van niet. In princiepe geldt de regel: iedere PC krijgt een eigen poort op de switch/router/hub. [quote:d4d8c0d973]ik bedoel: kabel komt je huis binnen, die loopt in je modem. De kabel loopt uit je modem naar de router. Vanuit de router lopen er kabels naar iedere netwerkkaart van je pc. Klopt dit?[/quote:d4d8c0d973] Klopt als een bus. Mits je modem een eigen IP adres heeft natuurlijk(routerfunctionaliteit). En zijn USB modems in de handel die perse aan een PC moeten hangen en dus niet los in een netwerk kunnen. In dat geval moet je de toegang delen vanaf de PC waar het modem op zit (In die PC een netwerkkaart die naar de swicth/hub gaat. Het ipdras van die PC is dan de Gateway voor de andere PC's op het netwerk). Het maakt dan alleen voor de snelheid van het gehele netwerk uit of je alle PC's op een switch of een hub (trager) aansluit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...